בלי מו"מ, מקימים מדינה. נתניהו
בלי מו"מ, מקימים מדינה. נתניהופלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט אתמול כי מפלגתו 'הליכוד ביתנו' תראה בנאום בר אילן חלק מה'אני מאמין' שלו לקראת הבחירות המתקרבות.

ההחלטה סותרת דברים שאמרו באחרונה בכירים בליכוד ולפיהם נאום בר אילן לא נועד אלא לצרכים טקטיים בלבד. טענות אלה גובו בקביעה ולפיה נאום בר אילן ורעיון המדינה הפלשתינית לא נכלל במצע הליכוד. כעת טורפת קביעתו של ראש הממשלה את הקלפים וקובעת: חזון שתי המדינות הוא חלק מאמירתו המדינית פוליטית של נתניהו.

יצוין  עם זאת  כי ראש הממשלה מדגיש כי יקבל את תפיסת שתי המדינות כחזון, במידה ומדינה כזו תכיר במדינת ישראל כמדינתו של הלאום היהודי. בהקשר זה נזכיר כי בנאומו השבוע שלל נשיא המדינה גם את הצורך בדרישה זו, וקבע כי כשם שאין הישראלים קובעים את הזהות הפלשתינית כך לא ניתן לדרוש זאת מהם.

רק אתמול התבטאה חברת הכנסת ציפי חוטובלי, ממפלגתו של נתניהו, ואמרה כי נאום בר אילן היה צעד טקטי שנועד לחשוף את פניו האמיתיות של אבו מאזן. "נאום בר אילן היה נאום טקטי לעולם. נתניהו עשה זאת בתגובה להאשמות העולם הערבי וביקש לחשוף את אבו מאזן, שאינו מוכן להכיר במדינה היהודית", הדברים נאמרו במפגש בין פוליטיקאיות שהתקיים אתמול במכללת אפרתה שבירושלים. כעת דבריה יצטרכו להתיישב עם ההכרזה החדשה של נתניהו.

יצוין כי גם כעת לא כלולים הדברים במצע הליכוד - שבינתייםשלא שונה. אולם בקביעתו של נתניהו, הרואה בחזון שתי המדינות חזון מדיני אישי שאיתו הוא הולך לבחירות, יש רבים הרואים עדות לכוונותיו המתגמשות לקראת הקדנציה הבאה. "בקדנציה הבאה הוא יעקור ישובים ואיש לא יוכל לומר שהוא לא הודיע על כך מראש. הוא הודיע על כוונותיו ומשמעות הבחירה בו היא מתן לגיטימציה ציבורית למהלכים מדיניים מטרידים", אומר לערוץ 7 גורם פוליטי בכיר בימין.

עוד נזכיר כי לפני שבועות אחדים קראו בכירים בליכוד להוציא ממצע הליכוד את רעיון שתי המדינות ולהכריז עליו ככזה שאינו מייצג את עמדת הליכוד. דרישתם לא זכתה למענה מצידו של ראש הממשלה. אתמול ניתן מענה השולל את הדרישה מכל וכל.