נפתלי בנט
נפתלי בנטפלאש90

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, קבע כי "הבית היהודי" תשלם קנס בגובה 3,000 שקלים למדינה וכן 1,000 שקלים לפעיל השמאל יריב אופנהיימר, שהגיש תלונה בעניין לוועדת הבחירות.

לעיון בהחלטה

באחת התמונות שבגללן הוגשה העתירה, מופיעים חיילי צה"ל באימון מבצעי תחת הכיתוב "אוהבים את המדינה משרתים את המדינה". לאחד החיילים בתמונה, הוסיפו בעזרת תוכנת מחשב, כיפה וציציות.

בתלונה לוועדת הבחירות המרכזית טען אופנהיימר, כי חל איסור על שימוש בחיילים במודעות תעמולה.



השופט רובינשטיין כתב כי הדבר נעשה "כנראה מתוך רצון לציין כי הקהל שהיא פונה אליו משרת בצה"ל ותורם חלקו. אך המחוקק ביקש להרחיק את צהל מתווית של גוף פוליטי. התמונה מנסה ליצור רושם לפיו צהל מזוהה עם מפלגתו של בנט וכי היא מזוהה עם צה"ל".



השופט הכריע בעניין חד משמעית ונימק: "סבורני כי בסוגיה בה עסקינן יש לנהוג בהשאלה מן העגה הצבאית בחינת: 'אם יש ספק אז אין ספק'! ובמקום בו קיים ספק, לניסיון לזיהוי של הצבא עם רשימה פלונית או מועמד אלמוני, יש להימנע מפרסום".



עוד הוסיף, כי "השימוש בחיילי צהל אינו טפל במודה הוא כל כולה והוא עלול ליצור את הרושם כי צהל מזוהה עם המשיבה (מפלגת הבית היהודי בראשותו בנט). הפרסום נוגד את איסור הקבוע בחוק דרכי התעמולה".

ממטה הבחירות של הבית היהודי נמסר בתגובה, כי "אנחנו מכבדים את החלטות הוועדה. נשמח כי 'שלום עכשיו' ייתנו לנו שירותי פרסום נוסף גם להמשך הקמפיין שלנו שיחבק את חיילי צה"ל. התקיפות של אופנהיימר כבר עזרו לבנות הרבה בתים יהודיים בישראל. עכשיו הן עוזרות לבנות את הבית היהודי. בסוף הוא גם יצביע לנו".