ביקור התודה השבוע
ביקור התודה השבועגרשון אלינסון

לאחר שסוכל ניסיון חדירה למועצה המקומית אפרת ביום ו' האחרון על ידי מתנדבת שירות לאומי במוקד הביטחוני באפרת, הגיע השבוע (א') שר-שלום ג'רבי, מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, לסיור במועצה המקומית אפרת כאורחו של ראש המועצה, סא"ל (במיל') עודד רביבי.

בסיור השתתפו גם מנכ"ל המועצה, יהודה שוויגר, מנהלי מחלקות החינוך והרווחה במועצה ונציגים נוספים ממנהלת השירות האזרחי-לאומי.

ג'רבי סייר ברחבי המועצה וביקר במקומות השירות של מתנדבי השירות האזרחי-לאומי במקום, כולל במוקד הביטחוני, שם נפגש עם מתנדבות השירות הלאומי הפועלות במקום ושמע מהן על השתלשלות האירועים מניסיון החדירה שהתקיים ביום שישי האחרון לאפרת.

המתנדבות סיפרו כי ביום שישי האחרון, סמוך מאוד לכניסת השבת, זוהתה תזוזה חשודה של אדם שהלך על ציר מרכזי הסמוך לתחנת אוטובוס מחוץ ליישוב, אך לפתע החל לחרוג ממסלול ההליכה הרגיל ונכנס לשדות המובילים לבתים בחזית היישוב. מיד כשזוהתה במכשירי התצפית התנועה החשודה, הפעילו המתנדבות את נוהל החירום והזעיקו את כוחות הביטחון של היישוב, תוך הכוונתם המדויקת למקום בו נמצא החשוד. הכוחות הגיעו למקום בתוך זמן קצר מאוד, ותפסו את החשוד.

ראש המועצה, עודד רביבי, שיבח את פעילותן של המתנדבות. הוא הוסיף כי המועצה בראשותו מעודדת את המתנדבות להישאר לשנת שירות שנייה במועצה ופועלת רבות לשם כך.

מנכ"ל המנהלת, שר-שלום ג'רבי, ציין את תרומתן האדירה לביטחון המדינה של המתנדבות במוקדים הביטחוניים אף ביישובים אחרים בארץ והוסיף כי יפעל לחיזוק המוקדים והמשרתים בהם, מול הגורמים הרלוונטיים במשרד הביטחון.

לאחר מכן המשיכו השניים בסיור ברחבי המועצה וביקרו במקומות שירות נוספים. במהלך הסיור סיפר ראש המועצה על הדו-קיום הקיים כיום בין תושבי מועצת אפרת, אותה הוא מכנה "עיר הבירה המשגשגת של גוש עציון", לבין שכניהם בכפרים הסמוכים ועל שיתוף הפעולה ביניהם באשר להתנגדות לגדר ההפרדה המוקמת באזור. כמו כן, נערכה תצפית על האזורים הסמוכים למועצה ועל התוכניות לפיתוחה העתידי מ-9,000 תושבים כיום ל-25,000 בעתיד.

משם המשיכו לביקור במועדונית המספקת ארוחה חמה ומפעילה ילדים בשעות אחר הצהריים, בה פועלות מתנדבות בשירות לאומי באופן קבוע.

בבית הספר היסודי נחשפו לפעילותן של בנות השירות במקום ולפעילויות הייחודיות של בית הספר, בהן הן גם שותפות, כגון חדר להמחשות ולהצגות ללימוד תנ"ך וכן ליוזמת 'מיליון וחצי כפתורים', להנצחת הילדים שנספו בשואה. במסגרת המפעל, נאספו יותר ממיליון וחצי כפתורים וכן עדויות וסיפורים מלפני השואה, בזמן השואה ומהתקופה שאחריה.

במפגש המסכם עם נציגות מהמתנדבות מכלל התחומים במועצה, ציין ג'רבי כי: "אנו פועלים כל העת על מנת להשוות את תנאי המשרתים מכלל המגזרים לתנאי החיילים העורפיים. תרומתן של המתנדבות בכלל התחומים היא אדירה והמקרה של מניעת ניסיון החדירה לאפרת מוכיח זאת היטב".

במוקד הביטחוני באפרת משרתות כיום מספר מתנדבות בשירות לאומי, אשר מאיישות את המוקד ללא הפסקה, ותפקידן הוא לתצפת על הצירים הסמוכים לאפרת, תוך ערנות מתמדת לכל תזוזה בשטח. בנוסף לכך, הן נותנות מענה עירוני לתקלות ולפניות מצד התושבים בשעות בהן המוקד העירוני אינו מאויש.