הספירה הסתיימה. השופט רובינשטיין
הספירה הסתיימה. השופט רובינשטייןפלאש 90

יו"ר ועדת הבחירות לכנסת ה-19, השופט אליקים רובינשטיין, מציע להתקין מצלמות ולהגביר את הנוכחות המשטרתית בקלפיות בארץ בבחירות הבאות.

בדו"ח הפקת לקחים ממערכת הבחירות התייחס רובינשטיין להחלטתו לפסול כמה קלפיות במגזר הערבי, בין היתר בעקבות תלונות שהגישו פעילי ועד המתיישבים.

בבחירות לכנסת שנערכו לפני כחודש התייצבו כ-300 פעילים של ועד המתיישבים בשומרון בקלפיות במגזר הערבי. במהלך יום הבחירות תיעדו הפעילים בכתב כ-70 אירועים של חשד לזיופים או ניסיונות לזיופים בקלפיות.

מנכ"ל ועד מתיישבי שומרון, שגיא קייזלר, שהיה יו"ר קלפי בכפר עראבה בצפון, נתקל בניסיון לזיוף חמור, "בסוף יום הבחירות הסבירו לי שאת הקולות של אלו שלא הגיעו להצביע מחלקים כך שכל מפלגה מקבלת 50 קולות", הסביר קייזלר והוסיף שהם אף הציעו לו לתת לליכוד 20 קולות כדי לשתפו בחלוקה.

השבוע, בעקבות פניית הוועד לעיתונאי קלמן ליבסקינד ממעריב שפרסם את הארועים, החליט השופט רובינשטיין להלחם בתופעה. "יהיה צורך ליתן את הדעת כיצד למנוע הישנותן של תופעות אלו", כתב השופט והוסיף כי סמכות הפסילה של הקלפיות היא הכרחית".

"אנחנו מברכים את השופט רובינשטיין על אמירותיו ומקווים שלהבא ועדת הבחירות תיתן את הדעת לנושא ותפעיל סנקציות על קלפיות בהן יהיו זיופים", אמר השבוע קייזלר.