זירת הפיגוע
זירת הפיגועצילום: הודיה כריש-חזוני

גבר ישראלי שעמד הבוקר (שני) בטרמפיאדה של הישוב קדומים נפגע מאש שנורתה מרכב פלסטיני שעבר במקום, כך עולה מדיווחים ראשוניים מהזירה.

דובר מחוז ש"י של המשטרה מסר לערוץ 7, כי לפני הצהריים התקבל דיווח על רכב פלסטיני שעבר סמוך לטרמפיאדה של הישוב קדומים שבשומרון.

מהרכב נורו כמה ירייות לעבר גבר ישראלי, כבן 71, שעמד באותה עת בטרמפיאדה. הגבר נפצע ברגלו וכוחות מד"א הוזעקו למקום על מנת לטפל בו. 

הפצוע הוא נהג הסעות. צוות מד"א פינה אותו כשהוא במצב קל לבית חולים מאיר בכפר סבא. כל הצירים באזור חסומים לתנועה, כוחות משטרה וצה"ל מנהלים מרדף בכפרים הסמוכים לקדומים אחרי הרכב ממנו נורתה האש.

בועז, עד ראייה שהיה במקום הפיגוע סיפר לערוץ 7, "עמדתי בצומת קדומים מול הטרפיאדה, ראיתי בן אדם עומד בצומת ורכב יונדאי גטס לבנה עם לוחית זיהוי פלסטינית שואל אותו איפה שכם, הוא סימן להם ישר, שמעתי ירייה ואז את הרכב זז ואז הוא קפץ אליי ראיתי שהרגליים שלו עם ירייה הורדתי את החולצה ושמתי לו חוסם עורקים".

ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה, התייחס לפיגוע הירי בקדומים ואמר "צריך להפסיק את ההפקרות בכבישים. אני קורא לשר הביטחון הנכנס לכנס דיון חירום ולעצור את הטרור שהרשות הפלסטינית מנסה לחדש בכבישי יו"ש".

ראש מועצה מקומית קדומים, חננאל דורני, אמר בעקבות הפיגוע, כי "לאור האירועים האחרונים פניתי למפקד האוגדה בבקשה להגביר את הנוכחית הביטחונית בכבישי השומרון ולפעול ביד תקיפה יותר נגד המחבלים. המועצה המקומית פתחה את מטה החירום שלה ומטפלת באירוע ובהשלכותיו על התושבים".

עוד ציין דורני, כי המועצה המקומית פתחה את מטה החירום שלה ומטפלת באירוע ובהשלכותיו על התושבים.



וידאו מזירת הפיגוע. צילום: שריה דיאמנט - תצפית

(זירת פיגוע הירי בקדומים | צילום: הודיה כריש חזוני)