מחשב
מחשברויטרס

ארגון "אנונימוס", יוזם המתקפה, טוען כי 19 אלף חשבונות פייסבוק של ישראלים כבר נפרצו, פרטים של סטודנטים מאוניברסיטת חיפה נחשפו, וכן מאות סיסמאות לחשבונות דואר אלקטרוני ישראלים.

ההאקרים מאיימים להמשיך ולתקוף מחר אתרים ממשלתיים, אתרי בנקים, מוסדות חינוך גדולים ועוד.

רוני בכר, מנהל תחום תקיפה וסייבר באבנת אבטחת מידע, אמר הערב "אנחנו עדים בשלב זה בעיקר לבניית מתח ומאבקי כוחות בין האקרים ישראלים להאקרים מקבוצות שונות שחברו לארגון אנונימוס. אנשי אנונימוס מעדכנים את רשימות האתרים שבכוונתם לתקוף כולל כתובות IP והפניות DNS וממשיכים להפיץ ברשת כלי פריצה, מחרוזות חיפוש ומידע טכני. האקרים ישראלים מצידם לא נשארים חייבים ופורצים אף הם לאתרים מוסלמים קיצוניים. במיוחד ניתן לציין כהישג מוראלי את הפריצה לאתר הפעולה עצמו שמפעילה אנונימוס www.opisrael.com והחלפת התכנים בו לתכנים פרו ישראלים.

"ככלל, ניכר שארגונים רבים עשו מאמצים רבים כדי לבלום את המתקפה או לפחות למזער נזקים. ידוע לנו על הנחיות גורפות שיצאו לעובדים להחליף את סיסמת הדוא"ל שלהם עד לתאריך יעד שבחר כל ארגון ומי שחרג מכך, חשבונו נחסם באופן גורף. רועננו נהלי אבטחת מידע רבים ומקיפים והועברו לאחרון העובדים בכל ארגון. ארגונים רבים ביצעו סימולציות תקיפה על כלל המערכות שלהן ולא רק על אתר האינטרנט במטרה למצא חולשות. משאלה נמצאו הן תוקנו בזמן אמת. בנוסף, ארגונים רבים העלו לענן את אתר האינטרנט שלהם טרם היציאה לחופשת סוף השבוע".

בכר הוסיף "מניטור חלק מהפעולות שמבוצעות על אתרי ממשל אפשר, בהחלט לראות תכונה רבה אבל בשלב זה עדיין לא בהיקפים שעלולים לגרום נזק ממשי, כפי שהובטח".

השבוע פרסמו גורמים המזוהים עם אנונימוס הודעת אזהרה חדשה על ההתקפה המתוכננת נגד ישראל. "בוקר טוב, בעוד פחות משלושה ימים יחידה עלית של לוחמי סייבר כאן ב-#OpIsrael תשתף פעולה מרחבי העולם ואנחנו נשיק את מאבק האינטרנט הגדול ביותר בהיסטוריה האנושית. עם המצאת האינטרנט, המילה הזו צריכה לקבל משמעות לגמרי חדשה עבור כולנו היום. אנחנו לא יכולים להבלע יותר על ידי ההבדלים הקטנוניים שלנו. אנחנו נהיה מאוחדים באינטרס שלנו. אנחנו שוב נילחם על החופש שלנו. חופש מעריצות, דיכוי, רדיפה והשמדה. אנחנו נלחמים על הזכות שלנו לחיות, להתקיים. 7 באפריל ייזכר כיום שבו העולם יכריז בקול אחד: 'אנחנו לא נובל בשקט לתוך החושך. אנחנו לא ניעלם ללא מאבק, ואנחנו נמשיך לחיות, אנחנו נשרוד'".