בני גנץ
בני גנץצילום: פלאש 90
הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, השתתף היום (שלישי) בכנס התקשוב והסייבר הבינלאומי הראשון ביוזמת "ישראל דיפנס" ובשיתוף העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב.
 
במהלך נאומו התייחס גנץ למצב במזרח התיכון, "אנחנו חיים כעת בסביבה אסטרטגית ביטחונית שהדבר הכי בולט בה זה החוסר יציבות". כאשר לדברי גנץ חוסר היציבות הוא הדבר היחיד הבטוח כרגע.
 
"מה שהיה בארבעים השנים האחרונות והתאפיין באיומים גדולים, רחבים ויציבים מתחלף ביכולות אש לטווח רחוק ובפעילויות טרור ופח"ע. זו המציאות נכון לעכשיו. לא עובר יום שאנחנו לא נמצאים במצב של קבלת החלטות שעלולות גם להביא להידרדרות כוללת. אנחנו נמצאים בסביבת לחימה מורכבת מבעבר ובמימד רב זירתי מול מטרות שמחפשות להעלם, מטרות בעלות זמן חיות קצר שמולן אנחנו חייבים לפעול במהירות ובדיוק".
 
"אנחנו צריכים הרבה מאוד טנקים, מטוסים, כוחות חי"ר ומערכות איסוף אבל העידן הזה של מאסות של סד"כ כבר לא קיים. אנחנו חייבים לנצל כעת את כוח האדם ואת הפיתוחים הטכנולוגיים. סד"כ קטן שיהיה מצוייד, זריז, גמיש, ממוגן קטלני ומוכן...מה שיאפשר לנו לעשות זאת", ציין הרמטכ"ל, "זה מודיעין איכותי מלמעלה למטה ומלמטה למעלה ורשת רמערכתית, רב זרועית וטקטית".
 
"טבע המלחמה לא השתנה ונותר מרחב לחימה של חיכוך ואי ודאות והדבר הכי חשוב זה המנהיגות, לא ניתן לסמוך על הטכנולוגיות בלבד. גם בשדה הקרב העתידי בסופו של דבר מישהו מסתער קדימה, אם הג'אדטים לא יתאימו ללחימה במנהרה, בחושך אז זה יתאים לילדים שלי לא לצרכים שלנו מול האיומים שבפניהם אנחנו עומדים".
 
"כיום לאור הקיצוצים התקציביים לא מספיק שמוצר יהיה טוב הוא חייב יהיה להיות מותאם מבצעית כך שישפר בצורה מירבית את יכולות הלחימה והאפקטיביות, והתעשיות יהיו חייבות להתאים את עצמן גם מבחינת האילוצים התקציביים".