מודל לאומי. בלוך במסיבת העיתונאים
מודל לאומי. בלוך במסיבת העיתונאיםרפי דלויה
עליזה בלוך, המועמדת לשעבר מטעם 'הבית היהודי' על ראשות בית שמש, לא ידעה על המהלך להצבת אלי כהן בראש הרשימה, במקומה.


בלוך לא ממהרת לקבל את הצעת 'הבית היהודי' ולהתמנות כמספר שתיים ברשימה שיוביל כהן.


"כשהחלטתי לפני כחודשיים להיעתר לפניות הרבות אליי להתמודד על ראשות העיר בית שמש, לא עשיתי זאת כי חיפשתי תפקיד או תואר של כבוד. עשיתי זאת למען מטרה – שאני מאמינה בה גם היום – שכדי להציל את בית שמש, מוכרחים ליצור שינוי. ברור היה שיש לנו הזדמנות אחת בלבד לכך, ושאסור לפספס אותה", כתבה בלוך בעמוד הפייסבוק שלה.


היא התייחסה לסקר שבוצע בימים האחרונים, ומטרתו לבחון מי המועמד הראוי ביותר לעמוד בראש המחנה הציוני ולהתמודד מול ראש העיר המכהן, משה אבוטבול. "לצערי, תוך כדי עריכת הסקר החליטה מפלגת הבית היהודי לחבור לאלי כהן, והציעה לי לכהן כסגנו. סירבתי, כי לדעתי גם בפוליטיקה יש גבולות ואסור לזגזג. האמון שהתושבים נתנו בי, והדברים שלהם התחייבתי, חשובים יותר מכל תפקיד שיציעו לי. בעקבות כך ביצעו הבית היהודי ואלי כהן את המהלך מאחורי גבי", האשימה בלוך.


בלוך אמרה כי הסקר אינו רלוונטי בעקבות המהלך, וכך גם תוצאותיו. "צר לי על ההתנהלות שנעשתה מאחורי גבי, אך אני נשארת נאמנה לתושבי בית שמש ולדרך שאני כה מאמינה בה", הדגישה בלוך והוסיפה כי בימים הקרובים תודיע על המשך צעדיה.


בתוך כך, מפלגת 'יש עתיד' הודיעה על תמיכת בכהן לראשות בית שמש. מנכ"ל המפלגה, גיל סגל, הסביר "בחרנו במפלגה לתמוך באלי כהן, איש מעש וחזון אשר מאחוריו רקורד עשיר של עשייה. אנו במפלגה מאמינים כי בית שמש בראשות אלי כהן תוכל להפוך למקום בו חילונים ודתיים יחיו זה לצד זה תוך שמירה על כבוד הדדי ושיתופיות".


מהבית היהודי נמסר בתגובה כי "זהו יום של בשורה - לראשונה בתולדות הבית היהודי ובמפלגות הגוש הציוני - מועמד חילוני לראשות עיר בישראל. אנו סבורים כי האינטרס הלאומי גובר על אינטרסים אישיים, במיוחד לאור הקרב שניצת בין שני המחנות הציוניים בבית שמש, והיה מבטיח את בחירתם החוזרת של החרדים".

"לשם השגת ניצחון המחנה הציוני, הוצע לעליזה בלוך עשרות פעמים בימים האחרונים להיות במקום השני והמכובד אך היא הסכימה להתמודד אך ורק מהמקום הראשון, ויכולה עדיין לשנות את דעתה. כעת  שותפות הבית היהודי, יש עתיד, הליכוד והעבודה למסע כדי להביא לניצחון של אלי כהן כמועמד המחנה הציוני ובעזרת השם ננצח", נמסר מהמפלגה.