בעוד ימים אחדים יצוין יום השנה ה-י"ח לפטירתו של רב הכותל, הרב יהודה גץ זצ"ל.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם בנו, נוריאל גץ, על דמותו הייחודית של אביו ועל השפעתה המיוחדת והאישית על ימינו אלה.

בראשית דבריו ציין נוריאל גץ כי דמותו של אביו מלווה אותו מדי יום ומהווה נר לרגליו גם במסגרת תפקידו כיו"ר מחלקת הרווחה של עיריית מעלה אדומים. בהקשר זה הוא מזכיר את דמות החסד של אביו, דמות שעסקה רבות במתן בסתר לנזקקים.

בהמשך דבריו הזכיר נוריאל את החלטתו של אביו לחפור אל מול קודש הקודשים מתוך אמונה שלמה ששם יימצאו כלי המקדש. הוא מזכיר את אכזבתו מאנשי הציבור המובילים של מדינת ישראל שהחפירה כולה נעשתה ברשותם בעצתם ובברכתם, אך משנודע הדבר לוואקף שזעם על המעשה ותקף אותו בכלי התקשורת הצטרפו גם הם למגנים אותו. ביומנו האישי הגדיר את יום האכזבה הזה כאחד הימים הקשים בחייו.

עם זאת, מוסיף נוריאל גץ, ומספר כי אביו החליט שעל אף שהוא נותר לבד במשימתו ימשיך עד שיגיע לכלי המקדש. לדבריו את נקודת הציון של כלי המקדש זיהה מתוך לימוד ועיון במסכת מידות, וכמקובל האמין שכאשר יגיע יחשוף את הכלים שיקרבו למעשה את הגאולה.

נוריאל מציין ומזכיר את דבריו של הרבי מלובביטש שאמר לאביו שהעם עדיין אינו ראוי לכך, ובכל זאת החליט אביו למסור את הנפש עד לגילוי הכלים מתוך תחושה שלפניו משימה שבכוחה לקרב את הגאולה.

באשר לסוגיית העלייה להר הבית אומר נוריאל גץ כי אביו קבע כי ניתן לציין את המקומות אליהן ניתן לעלות וביכולתו לעשות זאת, אך מאחר והרבנות הראשית הכריעה והורתה שלא לעלות להר הוא לא יעשה זאת. זאת על אף שמהבחינה הלאומית ראה רב גץ ערך בעלייה להר.

עוד התייחס נוריאל לפרשת נשות הכותל. לדבריו הפתרון שעליו מדובר בימים אלה להקצאת מקום תפילה מיוחד עבור הנשים נעשה כבר על ידי אביו, אך לדאבונו של הרב גץ נשות הכותל לא עמדו בסיכומים עימן משום ש"התברר שהמגמה שלהן הייתה אחרת", כלשונו.

גץ מוסיף ומספר על התרגשות מיוחדת שבה מתקבל בציבור הרחב פתק ההחלטות שקיבל על עצמו אביו לקיים. פתק זה נמצא בכיס בגדו של הרב לאחר פטירתו. בימים אלה מגיע נוריאל למקומות שונים ברחבי הארץ עם תמונת אביו ועם צילום של פתק הקבלה האישית ובו כתובה רשימת הקבלות "לקיום בעזרת ה'": להיות בשמחה תמידית, לדון כל אדם לכף זכות, לא להיפגע, לכבד את רעייתי מאוד מאוד, לדאוג לילדיי, לצמצם אכילה, להקפיד על התעמלות בכל יום, לצמצם בשיחות טלפון ולקצרן ועוד ועוד קבלות אישיות.

לדברי נוריאל הפתק מתקבל בהתרגשות רבה אצל עוד ועוד אנשים המבקשים צילומים נוספים של הפתק על מנת לחלק ולהפיץ.