אביתר אביבי ז"ל
אביתר אביבי ז"למתוך אתר האינטרנט לזכרו

פרקליטות מחוז צפון הגישה לבית המשפט השלום בנצרת כתב אישום נגד הרב יוסף יהושע אליאב תושב נווה דניאל  בן 54 , מורה וסגן ראש ישיבת חורב בירושלים בגין גרימת מותו ברשלנות.

כתב האישום מטיל את האחריות של המורה על מותו של הנער אביתר אביבי ז"ל - תלמיד בכיתה ח' אשר טבע בבריכה בגני חוגה במסגרת טיול בית ספרי לאזור הצפון בשנת 2010 .

על פי כתב האישום בחודש מאי אותה שנה יצאו כ-215 תלמידי כיתות ז' ו-ח' מישיבת חורב בירושלים לטיול לאזור הצפון, שכלל לינה בגני חוגה בבית שאן. המורה הנאשם אירגן את הטיול והיה האחראי עליו, הן מבחינת ארגון הטיול, והן מבחינת קיום הוראות הבטיחות, נאמר בכתב האישום.

למחרת סמוך לשעה 18:15, לאחר שחזרו התלמידים לגני חוגה מטיול באזור הצפון, התיר המורה להתלמידים להיכנס למים על אף שלא בדק  את יכולת השחייה של התלמידים ולא קיבל את  אישור הורי התלמידים לכך וגם ללא אישור ממשרד החינוך להכנסתם לברכה בגני חוגה.

זמן קצר לאחר שנכנס הנער יחד עם כ 80 תלמידים לברכה, הוא טבע למוות בבריכה. "הנאשם, בהיותו אחראי מטעם בית הספר על הטיול ועל בטיחות התלמידים ועל בטיחות המנוח, נטל במעשיו סיכון לאפשרות גרימת מותו של המנוח, כשאדם מן היישוב יכול היה, בנסיבות העניין להיות מודע לאותה תוצאה. בכך גרם הנאשם ברשלנותו למותו של המנוח", נאמר בכתב האישום.

חבריו של הרב קיבלו בהפתעה את כתב האישום ומסרו לערוץ 7 כי מדובר בכתב אישום אכזרי וחסר רחמים, כלשונם. "הרב אליאב הוא מורה דגול, מסור ואחראי שלצער כולנו נקלע לטרגדיה קשה וכואבת". 

אבנר אביבי, אביו של אביתר ז"ל, מסר היום (שני) לערוץ 7 כי המשפחה לא חיפשה אשמים אלא ביקשה להתריע על המחדל המתמשך, כלשונו, בהעסקת עובד הוראה שכשל ולא נתן את הדין.

לדברי האב השכול, משרד החינוך לא נקט שום אמצעי ענישה נגד המורה ובית הספר. מאז האסון עסוקה המשפחה בהנצחתו של אביתר ז"ל על ידי פרוייקטים שכל מטרתם הצלת חיי אדם. לדברי האב, 15 תלמידים מצאו את מותם בבתי ספר עד האסון האישי, מאז האסון פועלת המשפחה לצמצום מספר התאונות במסגרות חינוכיות. 

על הבן אמר האב, "אביתר היה אח תאום, ילד מצטיין, שלחתי אותו לבית הספר הכי טוב - זו עזות מצח הייתה להכניס את התלמידים למים ועוד לטייח. העובדות מדברות בעד עצמן. כעת מטרתנו היא להציל חיים - להציל את חיי הילדים היקרים מפז - עוד לפני הענקת השכלה".