אדם בקרב
אדם בקרבשבתאי טל

לראשונה במרכז רבין תערוכת צילומים של הצלם שבתאי טל ממלחמת יום כיפור "אדם בקרב", בתערוכה יוצגו 43 צילומים בשחור לבן המתעדים את הקרבות שהתנהלו בחזית הדרום – סיני ותעלת סואץ. התמונות מתעדות את הפן האנושי, את התופת, את הלוחמים הפצועים, את השבויים המצריים, את שמחת השיבה של הלוחמים הביתה ועוד.

תערוכה זו הוצגה לראשונה במוזיאון היהודי בשדרה החמישית בניו-יורק בפברואר 1974, הצילומים המוצגים בתערוכה ו הינם הצילומים המקוריים שהשתמרו 40 שנה לאחר שהוצגו בניו-יורק.

שבתאי טל, יליד תל אביב, למד אמנות באקדמיה "בצלאל"  בירושלים, משנת 1961 שימש צלם עיתונות וכיסה בין היתר את מלחמת ששת הימים עבור המגאזין "Time Life " . בשנת 1971 צילם שבתאי את דוד בן גוריון בכינוס של מפלגת העבודה, תמונה שהייתה לימים לאחד המפורסמות בארץ ובעולם. את מלחמת יום כיפור סיקר כצלם צבאי במילואים.

שבתאי תיעד את שיחות השלום בין ישראל למצריים, מלחמת לבנון (82), האינתיפאדה הראשונה (87) מלחמת המפרץ (91), סיקר עבור השבועון הגרמני "שטרן" כ- 20 שנה ועמד בראש המערכת בארץ.

בשנת 2007 הגה והקים שבתאי את "יחידת התיעוד הלאומית" – יחידת צלמי וידיאו, מתנדבים במסגרת המשמר האזרחי של משטרת ישראל, שיעודה תיעוד אירועים בעלי משמעות לאומית לצרכי הסברה בעולם.

"החלטתי להציג תערוכה זו 40 שנה לאחר המלחמה כדי להנחיל את מראות פניהם של האנשים שהיו והינם עדיין בשבילי זיכרון חזק ביותר ממלחמה זו לדור שלא חווה אותם" מציין שבתאי טל בשיחה עם ערוץ 7.