ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) תקף היום (רביעי) בנאומו במליאת הכנסת את רבה של קריית ארבע-חברון, הרב דב ליאור.

שטרן ציין כי במוצאי שבת האחרונה,  אמר הרב ליאור במהלך דרשה בבית כנסת בקריית ארבע כי, "אתיופים אינם יהודים".

שטרן הוסיף כי לאחר שאחד הנוכחים התרעם על דבריו אמר לו הרב ליאור, "אבוי לך אם הבן שלך יתחתן עם אתיופית, היא לא יהודייה".

עוד סיפר שטרן מעל דוכן הכנסת כי בדרשה היה נוכח גם בחור אתיופי שהדליק משואה ביום העצמאות ה-55 למדינת ישראל, קצין ביחידת המסתערבים בדובדבן אשר בשנת 2002 באירוע בחברון נפצע קשה ואיבד את רגלו.

"במיוחד אנחנו - שזהותה היהודית של המדינה הזאת חשובה לנו והמתגיירים חשובים לנו, לא יכולים לסבול שמי שנחשב לאחד ממנהיגי הציונות הדתית, אולי פלג חשוב בציונות הדתית המוגדר כאחד מרבני תקומה, רב של עיר, שהוא גם רשום כראש ישיבת הסדר, הרב דב ליאור, מתבטא כך".

"האם לא צריך להגיד די, נמאס לנו, הוא לא הרב שלנו? מדינת ישראל לא יכולה להמשיך ולשלם לו כסף, יש גבולות למה אנחנו מוכנים לסבול", תקף שטרן את הרב והוסיף, "אני מקווה שחיילינו האתיופיים, חברינו האתיופיים, תושבי מדינת ישראל לא ייפגעו מהדברים האלה ויבינו שלא זאת תורת ישראל שהרוב בעם ישראל מתכוון אליה.לצערי הרב אני יכול לומר, שאם החברים שלי ממפלגות אחרות לא ישימו לזה סוף, זו לא תהיה הפעם האחרונה".

מנגד, נוכחים בשיעור סיפרו לערוץ 7 כי הרב ליאור העביר שיעור בנושא הגיור ותוך כדי השיעור עלתה הסוגיה של גיור האתיופים בה הסביר הרב ליאור כי יש לגייר את האתיופים ב'גיור לחומרא' - זאת על פי פסק הרבנות הראשית, "בודאי שהרב לא קרא לעבר אחד הנוכחים כי אבוי לו אם בנו יתחתן עם אתיופית".

גם בתשובה של הרב ליאור באתר 'ישיבה' הדגיש הרב ליאור כי אתיופים צריכים גיור לחומרה אך אין שום מניעה להתחתן איתם, "הרבנות הראשית פסקה לפני שנים שעל בני העדה האתיופית לעבור גירות לחומרה (לא בטוח שהם חייבים אבל מחמירים ומעבירים אותם גיור). ולכן אם הבחור/ה האתיופי/ת עוברים גיור לחומרה, אין בעיה להתחתן עימם".