אור חדש. מתי שריקי
אור חדש. מתי שריקיאברהם יצחק מאיר

את סוכות האחרון מתי שריקי העביר על הבמה המרכזית בחברון, יחד עם אמנים ענקיים כמו יעקב שוואקי, יניב בן משיח וישי לפידות, ושר מול אלפים את הסינגל שהוציא לאחרונה "אור חדש".

אני אישית נתקלתי בסינגל ביוטיוב, שם כבר יש לו 15,00 צפיות, מכובד מאד ליוצר עצמאי שעושה את צעדיו הראשונים בדרך לקדמת הבמה, ואם לא די בכך - הסינגל דורג במקום הראשון במצעד ערוץ 7 במשך כשבועיים.

לפני יומיים הצטרך לסינגל קליפ מקסים שהפיקו 'אולפני אביץ' (של אברהם יצחק מאיר המוכשר מאד בזכות עצמו), ויחד עם המוזיקה והקול המיוחד של שריקי, כל מה שנותר זה פשוט לצפות בו שוב ושוב ולהתאהב. זה סגנון שנע בין רוק ישראלי רך למוזיקה יהודית עכשווית, שילוב שיוצר משהו שבאמת... פשוט כיף לשמוע ואי אפשר שלא להתרגש.

שריקי, בן 30, נשוי ואב לארבעה, התחיל את דרכו המוזיקלית כבר בגיל 10 בחוג פסנתר במתנ"ס השכונתי, שם ניגן בעיקר מוזיקה קלאסית. בתיכון קרץ גם לנגינה בגיטרה במגמת מוזיקה, ואחרי הצבא ניגן כקלידן בלהקות שונות. הוא אפילו הספיק לעשות הופעה ספונטנית עם מתיסיהו, אי שם בים המלח במהלך פסטיבל מוזיקה יהודית.

לפני כשנתיים הצטרף כסולן ללהקת החתונות המצליחה "קומי אורי", שם גם זכה להופיע ולהרקיד את עשרות אלפי המשתתפים ב'ריקוד דגלים'. "אור חדש" הוא הסינגל הראשון שלו, ובקרוב מאד נזכה לשמוע גם את הסינגל השני "אהבת השם", ובעקבותיו, בהמשך - אלבום מלא.

"המוסיקה תופסת מקום בחיי מאז ילדותי וההתקרבות למרכז הבמה היתה בהדרגה", אומר שריקי כשאני שואל אותו על הגיל המאוחר יחסית בו החליט לפתח את קריירת הסולו שלו. "עד לפני 4-5 שנים לא ידעתי בכלל שאני מסוגל לשיר, עד לפני שנתיים לא ידעתי שאני מסוגל להיות סולן תזמורת חתונות מצליחה ולהרקיד עשרות אלפים בריקוד דגלים. תוך כדי כל השנים האלה כתבתי והלחנתי. יחד עם ההתקרבות לקדמת הבמה, ממוסיקאי מלווה לזמר וסולן, החלטתי לקחת צעד קדימה ולהוציא לאור את החומרים האישיים שלי."

למה בעצם חיכית?

"אני חושב שצעד כזה חייב להיות רציני ודורש לא מעט אומץ, אז האומץ הגיע רק עכשיו כנראה."

מה לדעתך מייחד אותך בסצנת המוזיקה היהודית?

"אני מאמין שהייחוד במוסיקה שלי הוא השאיפה לשלב בין מוסיקה ישראלית עכשווית למוסיקה יהודית, אולי אפשר לזה "מוסיקה יהודית עכשווית. גם ברמת המילים והלחנים וגם ברמת ההפקה המוסיקלית, אני מכוון ישירות למיינסטרים הישראלי ולא מסתפק במוסיקה מגזרית בלבד, בעזרת ה'. אני מאמין ששיר לא חייב להשמע "חסידי" כדי להיות שיר ערכי ואיכותי."

פניה ליצירה במישור הציבורי לעתים מלווה בקשיים מצד המשפחה, בגלל החשיפה והתובענות של המקצוע. מה אשתך חושבת על היציאה עם היצירה החוצה? והילדים?

"אשתי גם אמנית בתחום המחול, רקדנית וכוריאגורפית, והקימה בי"ס למחול ולהקת מחול, ולכן היא מכירה את הצורך והבעירה הפנימית ליצור ולעשות עם זה משהו. הדייט הראשון שלנו התחיל כשהיא שמעה אותי מנגן על פסנתר, אז היא המעריצה הראשונה שלי, אפשר לומר. היא שותפה מלאה למהלך, שומעת כל סקיצה ומביעה דעה שלרוב מתקבלת.

"הילדים? לפני השינה ילדים בד"כ מבקשים שישירו להם "נומי נומי". אז הבת הקטנה שלי מבקשת "אבא תשיר לי אור חדש". הם מזמזמים את כל השירים שלי, עוד בשלבי הסקיצות הביתיות ודואגים לדרג אותי במצעדי המוסיקה."

לסיום: מה תמליץ לבן נוער שרוצה ליצור ולהצליח בתחום?

"אני ממליץ לא להפסיק ליצור ולחשוב על זה תמיד. לזכור שמטרת המוסיקה היא לשמח ולעורר, לא ההפך
ולפני שיוצאים החוצה, להיות בטוחים בצדקת הדרך ולהרגיש שיש לי משהו לתת, משהו בשל וייחודי שרק אני יכול לתת."