הפגנת החרדים אתמול
הפגנת החרדים אתמולאהרן והב - חדשות 24

יאיר שרקי, כתב גל"צ, הותקף אמש קשות על ידי שוטר יס"מ במהלך ההפגנה שהתקיימה בירושלים במחאה על סגירת ציונו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל בשעות הלילה.

שרקי ניסה להבהיר לשוטרים כי הוא עיתונאי שבא לסקר את ההפגנה, אולם זה לא עזר לו.

הבוקר מתח שרקי ביקורת בדף הפייסבוק שלו על התנהלות המשטרה וטען כי שוטרים מתעללים במפגינים חרדים בשיטתיות וכי אין מדובר במקרה נקודתי.

"אותי מטריד, שאם זה היה סתם חרדי עובר אורח כנראה לא הייתם שומעים על זה. וזה קורה כמעט בכל הפגנה של חרדים. לא שוטרים בודדים, אלא שיטה שכנראה מקבלת רוח גבית מלמעלה", כתב.

בתא כתבי הדתות גינו את המקרה. "תא כתבי הדתות רואה בחומרה את הפגיעה ביאיר שרקי. ככתבים שנמצאים בשטח אנו נתקלים לא אחת בשוטרים אלימים ושיכורי כח. בקרוב יתקיים מפגש עם אנשי המשטרה והנושא יעלה לדיון. אנו דורשים ממשטרת ישראל למצות את הדין עם השוטרים האלימים. חופש העיתונות הוא עקרון בסיסי במדינה דמוקרטית והגיע הזמן שבמשטרה יפנימו זאת".

במקביל המשטרה תבקש הבוקר מבית משפט השלום בירושלים להאריך את מעצרם של 6 חרדים החשודים שהתפרעו אמש במהלך ההפגנה בצומת בר אילן.

מאות מפגינים מחו על סגירת בית הקברות סנהדריה למבקרים בשעה מוקדמת מדי לטעמם. במשטרה אומרים כי מתפרעים יידו אבנים, הציתו פחי אשפה וקראו קריאות "מוות לערבים".