מחבלים
מחבליםפלאש 90

שרות הביטחון התיר לפרסום כי במהלך חודש דצמבר סיכלה מערכת הביטחון כוונה של מחבלים להקים חוליה צבאית באיו"ש לטובת ביצוע פיגוע חטיפה.

החולייה פעלה בהכוונה של מחבלים כלואים בישראל. מהשב"כ נמסר כי המעורבים היו בשלבים ראשוניים של תכנון הפיגוע, אשר, כאמור, סוכל בעודו באיבו.

מאחורי הכוונה עמד מחמד בל , כבן 24 במוצאו מזיתון שברצועת עזה, כלוא בכלא אשל, מאז שנת 2008, אשר גייס, לצורך העניין, שני מחבלים כלואים מאיו"ש: עלי חרוב , כבן 21, תושב דורא/חברון, המרצה עונש מאסר בישראל, בגין חברות בחוליה צבאית, שתכננה לבצע פיגועים ומעורבותו בייצור מטענים ובקבוקי תבערה.

רג'ב צלאח אלדין, כבן 53, תושב חזמא/רמאללה, מחבל לשעבר ב"חזית העממית לשחרור פלסטין", עצור ממאי 2012 לאחר שהודה בחקירתו בביצוע שלושה ניסיונות, שלא צלחו, לבצע פיגועי חטיפה.

כנגד השלושה, אשר הודו בחקירתם, בשירות הביטחון הכללי, במיוחס להם, הוגשו לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כתבי אישום חמורים בעבירות של חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, קשירת קשר לביצוע פשע ומגע עם סוכן חוץ.

בחקירה נחשף, כי המחבלים התכוונו לבצע פיגוע בשותפות עם הדרגים הגבוהים ביותר של ארגון "גדודי לוחמי הקודש" (בערבית: כתאיב אלמג'אהדין), שמחמד בל נמנע עם פעיליו. זאת, באמצעות איש הקשר של בל ברצועה: עאמר מצטפא ח'ליל קאסם, כבן 29, תושב רצועת עזה, המשמש כאחראי תיק האסירים ובכיר התשתית, הכפוף בתפקידו לראש הארגון.

בשב"כ מציינים כי ארגון "גדודי לוחמי הקודש", הוא ארגון טרור, שהתבדל מ"גדודי חללי אלאקצא" (פת"ח) ואימץ סממנים אסלאמיים קיצוניים. בראשו עומד אסעד עטיה אברהים אבו שריעה, בן 36, תושב עזה, מחבל שקיבל על עצמו, בשנת 2007, את ראשות הארגון, לאחר יירוטו של אחיו, עומר אבו שריעה, שעמד עד אז בראשו.

הארגון, המקיים מערכת יחסים הדוקה עם חמאס ברצועה, היה מעורב, בשנים האחרונות, בביצוע פיגועים נגד יעדים ישראליים, לרבות: ירי רקטי לעבר ישראל, ירי לעבר כוחות צה"ל והפעלת מטענים על גדר המערכת סביב רצועת עזה ועוד. יצוין, כי נוכח מערכת הקשרים עם חמאס, הכוללת קשרי עבודה, הדרכות וסיוע מקצועי, מימון כספי וקבלת אמצעי לחימה לפיגועים ושיתוף פעולה בתחום של הברחות אמל"ח לרצועה, ניתן לומר כי, בפועל, ארגון "גדודי לוחמי הקודש" הוא ארגון חסות של חמאס לכל דבר ועניין.

בעבר סיכל שירות הביטחון הכללי כוונות של הארגון לבצע פיגועים, בכלל זאת: מאי 2012 - מעצרו של רמזי עודה תים ערר, שוהה בלתי חוקי (שב"ח) בישראל שפעל על-פי הוראות בכירי הארגון, אשר הוביל לסיכול פיגוע חטיפה של אזרח ישראלי; ינואר 2013 – מעצר ארבעה תושבי איו"ש, חלקם סטודנטים, שלמדו במצרים, שגויסו לארגון ואף עברו אימונים צבאיים ברצועת עזה, כדי להכשירם לביצוע פיגועים נגד כוחות צה"ל ומתנחלים באיו"ש.

בשב"כ מציינים כי הסיכול העדכני והחקירות חשפו, פעם נוספת, את מאמציו של ארגון "גדודי לוחמי הקודש" להרחיב את זירת הפעילות שלו לאיו"ש, זאת, במטרה לשרת את אדונו – ארגון חמאס, שכל הפעילות מתבצעת בתיאום ובהנחיה – על ידי ייזום פעילות צבאית בגזרה מרוחקת מהרצועה, וזאת כדי שחמאס יוכל לשמור על מראית עין לכאורה של שמירה על ההבנות להפסקת האש, שהובילו לסיום מבצע "עמוד ענן".