גשר הצינורות
גשר הצינורותחבל אשכול

בנחל הבשור, בסמוך לגשר התלוי במועצת אשכול. נחנך הבוקר (חמישי) "גשר הצינורות".

גשר הצינורות החדש החוצה את נחל הבשור, נבנה על צינורות מים השייכים למערך מאגרי הבשור ומעניק למטיילים נקודת תצפית נוספת, נוחה ובטוחה בעת שיטפונות. במרכז הגשר, ממש מעל ערוץ נחל הבשור, הוקמה מרפסת תצפית שיכולה להכיל עשרות מטיילים.

גשר הצינורות ממוקם סמוך לגשר התלוי (הארוך בארץ) המוכר והאהוב, המושך אליו מידי שנה עשרות אלפי מטיילים בכל עונות השנה ובמיוחד בעת שיטפונות, כאשר נחשולים אדירים של מים זורמים בנחל ומספקים מחזה מרהיב.

גשר הצינורות, מעניק זווית נוספת לתצפית ומהווה אטרקציה חדשה ומרעננת למגיעים לטייל באזור. בין שני הגשרים ניתן לטייל במסלול מעגלי לאורך ערוץ נחל הבשור, ברגל או באופניים. המרחק ביניהם עומד על כ-4 ק"מ. מסלול מעגלי יימשך כ- 7 ק"מ.

מצפור המאגרים הוא אטרקציה תיירותית נוספת הנחנכת באותו מעמד. המצפור מאפשר תצפית על מערך שלושת מאגרי הבשור אשר מימיהם משמשים להשקיית שדות הנגב המערבי. המאגרים אוגרים מי קולחים מטוהרים ומי שיטפונות. מימיהם מנצנצים סמוך למצפור ומעניקים חוויה ייחודית לצופים בהם. המצפור, מאפשר תצפית רחבה צפונה על אזור יתיר ובאר שבע, ועד אשקלון. מהמדבר ועד ים.

פיתוח המתחם כולו הוא פרי יוזמה והובלה של מועצת אשכול ומנהלת נחל הבשור. גשר הצינורות הוקם על ידי רשות ניקוז שקמה-בשור בשותפות עם מקורות, המשרד לפיתוח הנגב והגליל, משרד התיירות ומקורות. מצפור המאגרים הוקם על ידי קק"ל בשיתוף עם משרד החקלאות ורשות ניקוז שקמה בשור.

נחל הבשור הוא הגדול בנחלי ישראל שנשפך לים התיכון. אגן הניקוז של הנחל משתרע על כ-3,600 קמ"ר. יובלי הנחל יוצאים לדרכם מרמת עבדת, ערד, הרי להב ומערב הר חברון. כתפי הנחל, לאורך כ-44 ק"מ, משפך נחל באר שבע לנחל הבשור ועד רצועת עזה, כלולים בשמורת טבע הבשור.

בתחום השמורה יש נביעות השופעות מים כל השנה, על כן חשיבותן רבה לקיומן של חיות בר כגון צבאים, תנים, שועלים, קרקלים וצבועים. הנחל והשדות שמסביבו משמשים מקומות מנוחה ו"תדלוק" לעופות נודדים ובהם עגורים, חסידות ושפע של דורסים. בתחום השמורה כלולים האתרים הארכיאולוגיים תל שרוחן (תל פארעה) ותל גמה.