חיילי הנח"ל החרדי
חיילי הנח"ל החרדיצילום: אהרון שטיינמץ

בעקבות הדיווחים על הקלטות שחושפות מגעים שנוהלו כביכול בין מנהיג הליטאים, הרב שטיינמן לבין גורמים בצה"ל, אומר לערוץ 7 דוד זולדן, חבר בוועדה לשיוויון בנטל, ובוגר המחזור הראשון של הנחל החרדי, כי הרב שטיינמן גילה מנהיגות יוצאת דופן, "למעשה מדובר כאן בסוד גלוי, כל חרדי יודע את דעתו של הרב, שתמך בנח"ל החרדי מאז ומעולם. אנשי החצר של הרב שטיינמן חוששים שגדול הדור יוצג כאדם פשרן, אך האמת היא שהוא לא פשרן אלא חכם ופיקח. במציאות הכלכלית של היום, כשאברכים קורסים, כשמשפחות נאלצות לקבץ נדבות, הרב מבין שהלחץ הכלכלי ישבור את כולם, והוא מיישם את החכמה הפרקטית שתומכת בהתגייסות ליחידות חרדיות שמכשירות את החרדי גם לפרנסה, כמובן לכאלה שיצאו כבר ממילא ממסגרות הלימוד".

זולדן טוען כי גם הוועדה לשיוויון בנטל צריכה לנהוג בפרגמאטיות ולגלות הבנה לגבולות היכולת של הציבור החרדי, "כל הדיבור על מכסות, זה משהו שלא יעלה על הדעת. להגביל את לומדי התורה לאלף שמונה מאות, זה להחריב את עולם הישיבות, רק בישיבת מיר יש אלף שמונה מאות לומדים".

לדבריו העליהום על הציבור החרדי, הסיג אותנו אחורה בכמה שנים, "עד היום היה תהליך שקט, אבל מאז שלפיד בממשלה הזאת, יש עשרות חרדים פחות שמתגייסים או משתלבים באקדמיה, כי כשהציבור החרדי מקבל תחושה שיש עליהם עליהום, אז כולם מתאחדים. היום חיילים חרדים מפחדים להסתובב ברחובות וזה לא מה שהיה פעם".