שמורת הבניאס מוכרת לכולם והשביל עליו ניתן ללכת ולצפות בזרימה החזקה, מוכר במיוחד אף הוא. מה שלא מוכר זו הסיבה שהביאה לבניית השביל והצורה בה הוא נבנה.

בסרטון חדש שהעלתה רשות הטבע והגנים לרשת ניתן לצפות ולהבין את הסיבה לבנייה המיוחדת. ברשות מסבירים כי רעיון בניית השביל עלה בהשראת שביל דומה בקניון וינטגר בסלובניה.

בשנת 2003 החל התכנון הראשוני הכולל בדיקה אקולוגית למניעת פגיעה במינים נדירים. בשנת 2004 בעקבות הממצאים האקולוגיים ולאחר בדיקות ולבטים רבים, הוחלט על בניית השביל התלוי.

מכאן ולמשך שלוש שנים נבנה הגשר. ברשות מסבירים כי אמנם בנייה כזו לא צריכה להימשך כל כך הרבה זמן, אלא שהיו מחלוקות ודיונים אודות התוואי בו יעבור השביל.

עם סיומו של בניית השביל הארוך, הוחלט על הקמת שביל בתוואי מקוצר ובנייה זו ארכה כשנה. אורכו של השביל המקוצר הוא כ-100 מטר.

ב-2009 בוצעו עבודות חיזוק המסלע מעל ומתחת השביל לשיפור הבטיחות, על פי התייעצות עם מהנדסי סלע ואקולוגים, כחלק משיפור הבטיחות הוחלט על הוספת מערכת ניטור לבקרת תזוזות המסלע מעל ומתחת לשביל.

חיזוק המסלע בשלב ב' של הבנייה התבצע באמצעות בורגי סלע מיוחדים באורך של עד 7 מטר. בשלב ג' מתווספים מותחנים מיוחדים אל הברגים המקוריים של השביל ובשלב ד' מתבצעים חיזוקים של המסלע העליון באמצעות ברגים מיוחדים באורך של 3-5.5 מטר.