ליברמן ונתניהו
ליברמן ונתניהורויטרס

שר החוץ אביגדור ליברמן הביע הבוקר תמיכה בתוכנית "שתי המדינות" ובמאמצים להשגת הסכם.

"אהיה מוכן לפנות את ביתי אם אאמין שמדובר בהסדר קבע", אמר ליברמן הבוקר בגלי צה"ל והזהיר מפני חזרה על טעויות העבר בהסכם אוסלו "כבר יש לנו הסדר עם יותר חורים מגבינה שוויצרית, ואנחנו רוצים הסדר שכולו גבינה קשה, בלי חורים".

ליברמן הדגיש "אני תומך בהסדר מדיני, אך בכזה שיכלול גם חילופי אוכלוסיות...אני לא חושב שאני פועל באופן מתון ופייסני. אני מתנהל באופן ריאליסטי באופן פרגמטי לכל דבר. אין פה משהו חדש. אני 'המבוגר האחראי' או 'הצעיר הבועט' - כל הסטיגמות האלה מיותרות".

ליברמן ציין כי יש הבדל עצום ומהותי בין דעותיו שלו לדעותיו של השר נפתלי בנט בנושא המדיני.

ליברמן, התייצב בסוף השבוע לצידם של הנשיא שמען פרס ושרת המשפטים ציפי לבני, והגן על מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, שהותקף בשבוע האחרון על-ידי שרי הליכוד והבית היהודי.

"בן אדם יש לו רקורד של 29 שנים בסנאט, אפשר לראות את כל הנאומים ואת כל ההצבעות, הדברים הם ברורים מאוד. גם אם יש חילוקי דעות, אי אפשר להכריז על מישהו כאנטישמי, אויב העם או מתווך לא הוגן. אני נגד עלבונות אישיים והשתלחות. לא צריך לקחת את הידידים שלנו ולהפוך אותם לאויבים, זה טירוף הדעת", ציין.

"אני אמרתי שאנחנו תומכים במדיניות של שתי מדינות אלא שהגישה שלנו היא אחרת, אנחנו סבורים שהסכם חייב לכלול חילופי שטחים כדי ליצור שתי מדינות הומוגניות", הוסיף ליברמן.

הדברים של ליברמן זכו להכרת תודה בוושינגטון. "אנחנו בהחלט מקבלים בברכה את אמירותיו על חשיבות תהליך השלום, ודבריו משקפים עמדת ציבור גדול בישראל", אמרה דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי.