שמחת הפורים לחיילי צה"ל

שני בתי יתומים מהמגזר החרדי הגיעו היום לקריה החינוכית קרית משה- ישיבת נתיבות יוסף במצפה יריחו, שם ארגנו להם התלמידים שוק פורים עם מתנפחים, מכונת פופקורן, תחנות משחקים, הגרלה עם פרסים וחולצות תואמות לילדים ולתלמידי הישיבה.

"לאורך השנה, לכל מחזור בישיבה יש פרויקט שאותו הוא מרים, לדוגמא, התלמידים בשישית מארגנים ערב כישרונות צעירים, השמינית את ההכתרה והשביעית יום חסד שמתבצע באזור פורים. יום החסד נולד מתוך מחשבה, שלפני שאנחנו שמחים בעצמנו עלינו לשמח אחרים, אחרת השמחה אינה שלמה", מסביר יוסף זעפרני, רכז השכבה. "כחלק מיום החסד, הגיעו אלינו היום שני בתי יתומים מהמגזר החרדי. התלמידים ארגנו להם שוק פורים, הביאו מתנפחים ענקיים, מכונת ברד ופופקורן, שני מופעים של להטוטן וקוסם, שעושים זאת כמעט בהתנדבות מלאה. בנוסף, היו תחנות, ארוחת צהרים, הגרלה ענקית עם פרסים, וחולצות שהילדים והתלמידים קיבלו. לא היה אחד שיצא עם ידיים ריקות, ארגנו שוק ענק בו כל הילדים קיבלו לפחות הפתעה אחת, אם לא יותר".

כבר לפני חודשיים התחילה השכבה לאסוף כספים מחברות גדולות, ולשנורר פרסים. בנוסף ליום חסד שהשביעית מארגנת, היא סידרה התנדבויות לכל מחזור אחר בישיבה שהתבצע באותו היום, כמו התנדבות בבית אבות, שוק פורים למועטי יכולת בנתניה, הליכה למוצבים צבאיים וחלוקת משלוחי מנות. 

"חילקנו את המחזור לצוותים, צוות שיהיה אחראי על המחזורים האחרים, צוות שיאסוף כספים ופרסים, וצוותים נוספים", מספר זעפרני. "בתור רכז, מאוד מרגש אותי לראות את ההירתמות של כולם ליום הזה, כשהוצאנו את החולצות שיהיו לאירוע לילדים ולתלמידים הם פנו אלי וביקשו לשלם על החולצות שלהם ולא להשתמש בכספי ציבור, הרגישות שלהם והיושרה מאוד נגעה לליבי, אם כי החולצות האלו הם חלק מהצורך של האירוע".

ראש הישיבה, הרב שבתי סבתו התרגש מיום החסד שארגנו תלמידיו ואמר להם בתחילת היום, שהם זכו וקיימו מצוות גמילות חסידים כמאמרה מתחילתה ועד סוף.