המדריך למטייל בשומרון
המדריך למטייל בשומרוןדביר רביב ונתנאל אלינסון

היכן אפשר לטייל בשומרון? מהיכן המסלול מתחיל והאם צריך ליווי ביטחוני? אלו חלק מהשאלות שמטיילים שואלים את עצמם כאשר הם רוצים לטייל באזור ההררי של המדינה.

בזוג הספרים החדש, 'המדריך למטייל בשומרון', בעריכת דביר רביב ונתנאל אלינסון - שני תושבי הישוב קידה, ניתן למצוא את כל התשובות לכל השאלות.

מדובר בזוג ספרים יחיד במינו וראשון בסוגו ובו לא פחות מארבעים ושניים מסלולים ברחבי השומרון – מאזור הישוב טל מנשה שבצפון ועד גוש שילה ממזרח ואזור בית אריה שבמערב – בחלק הדרומי של השומרון.

החלק הראשון מתמקד בחלקו המרכזי והצפוני של השומרון והחלק השני עוסק באזור דרום השומרון. לאחר הקדמה קצרה, מובאים הכתובות והטלפונים של המדרשות, המסעדות, החוות, אתרי הנופש, יקבים, בתי בד, תחנות דלק והמצפורים ולאחר מכן מובאת מפת השומרון בה מצויינים המסלולים המובאים בספר ומיקומם הגיאוגרפי.

בהמשך מוצגת טבלת מסלולי הטיול שבכרך עם פירוט נרחב של דרגות קושי, אורך המסלול וכו'.

בטרם ייכנסו העורכים למסלולים עצמם, צורף מבוא מעניין לקראת היציאה למסלולים. בכרך הראשון יש מבוא גיאוגרפי וצמחי ובכרך השני מבוא היסטורי, דמוגרפי ותוספת מיוחדת – מושגים ורקע משפטי בנוגע לאדמות באזור השומרון, בעריכת עו"ד דורון ניר צבי.

לכל מסלול מיוחד פרק משלו, כאשר בתחילה מובאים הפרטים הטכנים על המסלול, הכולל פירוט לתיאום ביטחוני – במידה ויש צורך בכך באותו המסלול. בהמשך ישנו פירוט בהיר על המסלול עצמו – לאן ללכת, היכן לעצור, לאיזה כיוון לתצפת, נקודות עניין מיוחדות במסלול ורקע היסטורי על המקום – והכל במקביל לתמונות פרונמיות מהממות, תמונות של המסלול ותמונות של נקודות העניין שבו.

עוד דבר מיוחד בזוג הספרים: הדרכה למסלולים שבשל המצב הביטחוני כיום, לא ניתן להגיע למסלולים אלו אך למרות זאת, הביאו העורכים פירוט על המסלול וכשיבוא יום גם לשם נגיע...

העורכים עושים את דרכם לספר הבא שככל הנראה יעסוק במסלולים שבאזור בנימין וזוג הספרים הנוכחי הוא ראשון בסדרת ספרים הצפויה להקיף את כל אזור שדרת ההר המרכזי, בקעת הירדן ומדבר יהודה. אז יש למה לצפות.