הרב מיכה הלוי קובע את המזוזה
הרב מיכה הלוי קובע את המזוזהיוני בן יוסף

סניף חדש של עמותת "מקימי – השער לכלכלה נבונה" נחנך היום (ה') בפתח תקווה, בהשתתפות אישי ציבור רבים בהם רב העיר פתח תקווה - מיכה הלוי, חה"כ מוטי יוגב ויוני שטבון (הבית היהודי) ורב שירות בתי הסוהר - יהודה ויזנר

את המשרד תרם איש העסקים בנצי וינשטוק, ממנהיגי הציונות הדתית בעיר. 

מנכ''ל העמותה ישראל ליבמן הודה כי הוא נרגש מהמעמד. "למרות שחשוב לזכור כי הרצון הוא לא לפתוח סניפים חדשים שמטפלים במשפחות שעוברות משבר כלכלי, אלא לגלות כי אין יותר צורך בכך".

ליבמן ציין כי אל עמותת מקימי מגיעות משפחות שהגיעו לקריסה כלכלית על ידי התנהלות כושלת אך לדבריו, "אנחנו לא שופטים אותן אלא מנסים לעזור וזה תפקידנו. פתחנו את הסניף הנוסף על מנת להנגיש ולהקל על משפחות שמתקשות להגיע לירושלים", סיכם ליבמן.

חה"כ יוגב גילה כי ליבמן לימד אותו בעבר כיצד להתנדב בעמותה שמסייעת למשפחות. "מעבר לחשיבות של נתינת צדקה, ישנה מצווה מיוחדת כפי שכתוב: 'הקם תקים עימו', לעזור לאנשים לדעת כיצד להתקיים לבד ולהתפרנס בכבוד ללא עזרה כספית חיצונית וזה בדיוק מה ש'מקימי' עושה".

ח"כ שטבון סיפר כי "כאשר מנחם בגין עלה לשלטון, החלה המדינה לבצע את פרויקט שיקום השכונות שקרס מספר שנים לאחר מכן. הסיבה נבעה מכך שהממשלה שכחה לשאול את התושבים מה טוב להם וכיצד הם רואים את עצמם מובילים את דור העתיד, ולכן עד היום ישנן לא מעט שכונות בארץ שלא הצליחו לצאת מהקשיים ולהתפתח".

שטבון ציין כי אלו בדיוק הדברים בהם נוגעת העמותה ופועלת בדיוק בצורך הזה. "לוקחים משפחות עם כל הקשיים, שואלים את השאלות הנכונות ויחד איתן מנסים לבנות תהליך הבראה שגם המשפחה מבינה שהוא נכון והכרחי ולכן ישנה הצלחה כה גדולה".

שטבון הבהיר כי הממשלה צריכה ללמוד מעמותות כמו "מקימי" כיצד לעבוד ולהתנהל מול המשפחות. "כך כסף רב שהממשלה משקיעה לא ילך לטמיון".