ועידת הליכוד בגני התערוכה

ועידת הליכוד התכנסה הערב (רביעי) בגני התערוכה בתל אביב.

תאריך כינוס הוועידה נדחה כמה פעמים בחודשים האחרונים בעקבות סכסוך בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר הועידה סגן השר דני דנון על הסמכות לכנסה ולקבוע את סדר יומה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בוועידה כי יש לאחד את המפלגה כדי להתמודד עם האתגרים הרבים של מדינת ישראל. "לפתח את המדינה, לעמוד מול הלחצים הרבים, להדוף את האיומים ולהבטיח את עתידה של מדינת ישראל".

נתניהו הדגיש כי אחדות המחנה חשובה במיוחד על מול הסכם הפיוס בין פתח לחמאס, ותקף את פגישת אבו מאזן עם חאלד משעל ביום הזיכרון לחללי צה"ל. "ראיתי באינטרנט סרטון של החמאס שמיועד לילדים ושם רואים נערה מלמדת את הילדים והילדות הפלסטינים ואומרת להם מה הם יצטרכו לעשות כשיגדלו - 'תירו ביהודים, תירו בציונים ותירו בכולם'.

"מי שרוצה שלום לא מתאחד עם החמאס, מי שרוצה שלום לא מתאחד עם תנועה שקוראת להשמיד את מדינת ישראל", אמר ראש הממשלה.

נתניהו הזכיר את דבריו של אבו מאזן שהודיע כי לא יסכים לדון על הכרה פלסטינית בישראל. "אני אומר לכם - זה שורש הסכסוך. הוא לא נמשך בגלל ההתנחלויות, בגלל השטחים, אלא בגלל הסירוב להכיר במדינת הלאום של העם היהודי.

הגיע הזמן לעגן בחוק יסוד את ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, הגיע הזמן לחוקק את חוק הלאום וכך נעשה ובעזרת השם נעשה ונצליח", אמר ראש הממשלה.

יו"ר הועידה דנון שפתח את הכנס בירך על החלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור את תיק המתלוננת נגד השר סילבן שלום. דנון איחל ברכת "ברוך הבא" לח''כ לשעבר ויו"ר תנועת 'עם שלם', הרב חיים אמסלם, על הצטרפותו לשורות המפלגה.

"חברים, אני לא יודע אם אתם מרגישים את מה שאני מרגיש... אני מרגיש כאן באולם את הנשמה של תנועת הליכוד מתעוררת. אני מרגיש את המפלגה שלנו חוזרת לפעול", אמר דנון.

סגן שר הביטחון הדגיש כי מפלגת הליכוד פועלת באופן דמוקרטי, "אין מפלגה אחת במדינת ישראל, בגודל שלנו עם הדמוקרטיה שלנו, אדוני ראש הממשלה זה לא קל במפלגה דמוקרטית. יש קשיים ויש ויכוחים אבל זה מקור כוחנו.

אני רואה את המפלגות האחרות שאוהבות לדבר ולבקר את מה שקורה בליכוד ואני שואל את עצמי איפה אתם הייתם רוצים להיות? במפלגה שאיש אחד קובע את הכל ויושב לבד בבית? או במפלגה שיושבים ארבעה אנשים במרתף ומחליטים עם שתי גיטרות לגבי המצע והדרך".

"הליכוד שלנו היא מפלגה נושמת שמכבדת את התהליכים והדמוקרטיה והיום אנחנו מתחילים להחזיר את הנשמה לתנועה", אמר דנון בוועידה.