ריבלין ונתניהו
ריבלין ונתניהוצילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר היום (רביעי) לח"כ ראובן ריבלין (הליכוד ביתנו) והודיע כי הוא תומך בו בבחירות לנשיאות המדינה.

"עברנו הרבה דברים בחיינו, ימים טובים יותר וימים טובים פחות ואני מקווה שנעבור ימים טובים יותר", אמר נתניהו לריבלין. ''המתנתי לראות את רשימת המועמדים הסופית וכראש הממשלה וכיו"ר הליכוד אני מביע תמיכה במועמדות שלך".

ח"כ ריבלין אמר לנתניהו "אדוני ראש הממשלה, אני מודה לך על התמיכה".

שרים וחברי כנסת בליכוד הפעילו לחצים כבדים על ראש הממשלה, כדי שיכריז על תמיכתו בריבלין וישאיר מאחור את המתיחות שנוצרה בין השניים, בזמן כהונתו של ריבלין כיו"ר הכנסת.

מוקדם יותר היום הודיע גם שר הכלכלה נפתלי בנט על תמיכתו בח"כ ראובן ריבלין. בנט הדגיש כי ימליץ לחברי מפלגתו להצביע עבור ריבלין בבחירות שייערכו ב-10 ביוני.

"אומרים שאדם נמדד 'בכוסו, בכיסו ובכעסו'", כתב שר הכלכלה בעמוד הפייסבוק שלו. ''בכוסו-רובי ריבלין מעולם לא היה שיכור כוח. גם כשנשא בתפקידים רמי מעלה דאג דווקא למיעוט ולחלש. בכיסו-צניעותו שובת לב, והנכונות שלו לעבודה אפורה בכנסת גם כשירד מכיסא השר ויו״ר הכנסת עוררה בי הערכה גדולה''.

''ובכעסו- גם כשהפסיד בפעם הקודמת בבחירות לנשיאות, נהג באצילות ובממלכתיות. זה לא קל לאף אחד להפסיד", הוסיף.

לדברי בנט, ריבלין הוא המועמד הטבעי לנשיאות מדינת ישראל, "הוא איש ממלכתי, ציוני, אנושי, אוהב גדול של ארץ ישראל, תורת ישראל ושל עם ישראל. איש רגיש, איש שיודע להתרגש ושיודע לרגש. כזה צריך להיות הנשיא שלי''.

"אין סמלי בעיני מאשר היום, יום שחרור ירושלים, להודיע על תמיכה באיש שירושלים היא שמו השני. כידוע ההצבעה חופשית וחשאית, אך אמליץ גם לחברי לתמוך ברובי ואפעל למען ניצחונו", הבטיח בנט.