מאות ליוו אתמול למנוחות את לוחם המילואים רס\"ר שלום מרדכי בן 35 מנהריה, שנרצח בכרמי צור בשבת לפנות בוקר. בדברי ההספד אמרה אשתו של שלום, אורלי, כי במוצאי שבת, עם היוודע דבר האסון, אמר לה בנם רועי, כי הוא רוצה שיהיה לו אבא שיוכל לגעת בו ולהרגיש אותו.
\"קשה לי להאמין שאני עומדת כאן ואתה טמון בתוך ארון, כל כך רחוק ממני\", אמרה. \"אני רוצה שתדע שאתה היית ותהיה הזרועות המגינות עלי בלילה. אתה הוורדים הצומחים גבוה וחופשי בגננו. אתה האיש שהעניק לי את שני בניי היפים, שקד ורועי. בקשתך האחרונה לחבריך הייתה: תשמרו על ילדיי. אני מבטיחה שהיכן שתביט עלינו ממרומים, תתגאה ותתפאר בילדיך, שאותם כל כך אהבת.
\"אני מבטיחה לך לחנך אותם לערכים ולתכונות שהיו עמודי התווך שלך, אותם ערכים שעשו אותך מה שאתה. בקשתי האחרונה אליך: שמור עלינו מלמעלה. הנחה דרכנו. אני מקווה שניפגש בחלומות. דבר אחד בטוח: מה שעשית כאן – תעשה גם במקום שאליו אתה הולך, ואני בטוחה שגם שם יאהבו אותך כמו שאהבנו אותך כאן\".

גם אחייניתו של רס\"ר שלום, אחיו וחבר לעבודה נשאו הספדים בלוויה. מפקד הפלוגה שבה שירת אמר בדברי ההספד כי שלום מרדכי היה בכוח הראשון שהסתער על המחבלים שחדרו לכרמי צור.

רבים ליוו למנוחת עולמים את יעל ואת רב-סמל אייל סורק, שנרצחו אף הם בפיגוע המחבלים בליל שבת בביתם ביישוב כרמי צור. מערכת הביטחון התירה לקבור את יעל, שהייתה בחודש התשיעי להריונה, בבית הקברות הצבאי בהר הרצל בירושלים, לצדו של בעלה, החייל. את הממשלה ייצג בלוויה השר אפי איתם.

יעל ואייל בני 24 במותם, נישאו לפני כשנה וחצי, ולפני שנה עברו להתגורר בקרוואן בשכונה חדשה של היישוב כרמי צור. אייל שרת ביחידת חי\"ר מובחרת, ומפקדו אמר עליו: \"היה חייל מצטיין בכל מסגרת שהשתייך אליה, ובכל משימה שהשתתף בה\".

לקראת סיום שירותו הצבאי הסדיר התנדב אייל לשירות נוסף כלוחם במסגרת צבא קבע. משום כך לא הרבה להתראות עם רעייתו. בעוד שבוע היה אמור להשתחרר מצה\"ל ולהיות לצידה של יעל בעת לידת ילדם הראשון.

אייל למד במכינה הקדם-צבאית בעצמונה, שם הכירו הרב רפי פרץ, שאף השיא את בני הזוג. \"הענף נגדע, אבל הגזע נשאר. גזע החיים הזה ימשיך וילבלב\", אמר הרב. אורי, חברו לצוות של אייל, אמר שהתשובה לרצח איננה בכי: \"ננקום בכך שנוליד עוד ילדים ועוד בתים נאמנים לארץ ישראל. אורי סיפר כי יעל הייתה צנועה ולכן בחתונתה סירבה לרקוד עם חבריו ליחידה של בעלה הטרי. \"אבל כעת את נמצאת בכל זאת בחברת כל הלוחמים\", הוסיף.

אלישע עזר מכרמי צור, חברם הקרוב של יעל ואייל, סיפר כי הוא ורעייתו נעמה השתתפו בקורס הכנה ללידה עם בני הזוג סורק. משתתפי הקורס תכננו להיפגש לאחר הלידות עם התינוקות. כעת נגוזה התוכנית.

אביה של יעל יהודה קנדל ממושב כפר פינס, שקיבל את אות המופת על חלקו בקרב על גבעת התחמושת בירושלים במלחמת ששת הימים, שר ליד קבר בתו בקול חנוק מדמעות \"אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני\" ולבקשתו הצטרף אליו בשירה הקהל העצום שנכח במקום.
אביו של אייל חנן סורק מכפר אדומים סיפר כי בענוותו הרבה של בנו, ובדבקותו במטרות שהציב לעצמו הוא סחף את כולם: \"היה מרתק לראות איך לאט לאט רקמו בני הזוג הזה רקמה עדינה וחזקה ביניהם\", אמר.

בבית החולים מאושפזים ארבעה חיילי צה\"ל שנפצעו בפיגוע הירי ביישוב יצהר. הפצועים, שניים קל ושניים קשה, נורו בידי מחבל שירה לעבר מגוריהם ביישוב, הנמצא מדרום לשכם. \"החזית הדמוקרטית לשחרור פלשתין\" הודיעה אתמול כי היא העומדת מאחורי פיגוע הירי ביצהר. הארגון הפיץ קלטת, ובה נראה המחבל מודיע על יציאתו למשימה מטעם \"החזית העממית\". החיילים במקום השיבו אש לעבר המחבל, וכוח צבאי שהגיע למקום חיסל אותו.