ראש הישיבה של החטופים מדברחזקי עזרא
(צילום: אהוד דהן)

ראש ישיבת ''מקור חיים'', הרב דב זינגר, התייחס בראיון מיוחד לערוץ 7, לימים האחרונים מאז חטיפת שלושת הנערים בהם שניים מתלמידי ישיבתו.

על הרגע הראשון בו שמע על החששות לחטיפה סיפר הרב זינגר, "אחרי שעזבתי את הישיבה בשלוש לפנות בוקר, קיבלתי בשש בבוקר הודעה על הדאגה לנערים".

מאז ההודעה הרב זינגר לא ישן ואת השעות הראשונות הוא ניצל כדי להגיע למשפחות ולתלמידיו, "ביום שישי בבוקר נסעתי לראות את האימהות וקיבלתי את הכוח להיות השליח שלהן ולהישאר בישיבה ולעשות את מלאכתי".

על ההחלטה להחזיר את התלמידים כבר במוצאי שבת לישיבה ולערוך מלווה מלכה סיפר הרב זינגר, "ביקשתי מכל אחד לפתוח ספר תהילים ולמצוא את הפסוק שהוא מתחבר אליו ברגעים אלו. הרבה מהפסוקים מולחנים וכל פעם שמישהו אמר פסוק שיש לו מנגינה, שרנו אותו ביחד. השלב הראשון היה להיות יחד כל תלמידי הישיבה".

לא כולם עיכלו את המציאות החדשה, "אחד התלמידים סיפר במלווה מלכה שלידו היו שני כיסאות ריקים שביטאו את הכיסאות של גלעד ונפתלי ואז הוא קלט את הדבר הזה. תלמיד אחר סיפר שהוא הפנים ששני חבריו נחטפו כאשר היתה תפילה לפדיון שבויים ואמרו את שמות החטופים ושם אימותיהם.

"זה שבר אותו. התלמיד אמר: זה לא יעקב נפתלי בן רחל ולא גלעד בן בת גלים, זה שער ופרנקל - מה קרה לכם?'', מאז, סיפר ראש ישיבת 'מקור חיים', ''אנחנו אומרים מעבר לשמות המלאים גם את המילים 'שער ופרנקל'".

הרב זינגר הדגיש כי הם לא מיואשים אלא שבורים והסביר, "עצבות זה סוג מצב של דיכאון, יאוש וחוסר אונים, אבל לב שבור שר' נחמן אמר 'אין דבר שלם יותר מלב שבור' - כי הוא יודע מה עיקר ומה טפל ומתוך מקום כזה הוא יכול לפעול בצורה אמיתית".

לסיום אמר הרב זינגר כי הוא לא חושב שצריך במקרה כזה להיות חזקים, אלא רכים כקנה, כלשונו. "הקושי והחוזק מהסוג של הארז יש לו יתרון אבל הרבה פעמים, כמו שאומרת הגמרא, באה רוח צפונית ועוקרת אותו. החוסן שלנו הבנוי על רך כקנה ולכן חכמים קבעו שכותבים בו תפילין ומזוזות.

"ליהודי יש רכות ואם נהיה רכים יותר אחד כלפי השני וכלפי שמיא אז המציאות תהיה רכה יותר. אנחנו מתחננים לה' שיוסיף חיים למשפחות שנדע לבחור בחיים ונראה בקרוב ממש את התלמידים שלנו", כך הרב זינגר.