בנט וסטרוק
בנט וסטרוקפלאש 90

בפוסט מיוחד שפרסם שיבח יו"ר 'הבית היהודי' את חברת מפלגתו, חברת הכנסת אורית סטרוק, על פעילותה ויוזמותיה סביב המאמצים לאיתור החטופים.

בפוסט שנפתח במילים "מילה טובה על ח"כ אורית סטרוק" ונחתם במילים "אורית תודה לך", כותב השר בנט כי "מאז חטיפת הבנים חברת הכנסת אורית סטרוק יוזמת ודוחפת קדימה שורה של פעולות על מנת לישות משהו כדי לקדם את הבאתם הביתה ואת מניעת החטיפה הבאה".

דבריו של בנט מתייחסים לא רק לפעילותה של סטרוק מול חברי כנסת לקידום רעיון החזרתם של משוחררי עסקת שליט לכותלי הכלא, אלא גם למהלכיה לבלימת משכורות הטרור שמעבירה הרש"פ למחבלים כלואים. "בפעולה בלתי נלאית היא חקרה והגיעה לנתונים אודות המשכורות אותן מעביר אבו מאזן למחבלי חמאס ופת"ח שיושבים בכלא הישראלי ודחפה לפעולות לעצירת כספים אלו".

לדברים מוסיף בנט ומזכיר את קידום הכליאה המחודשת של משוחררי עסקת שליט. "היא גם לחצה וסייעה להניע (יחד עם אנשים טובים אחרים) את סוגיית המעצר מחדש של משוחררי עסקת שליט", כותב בנט ומציין: "הפכנו את המשוואה. המחבלים חטפו וחזרו לכלא, במקום להשתחרר".

דברי השבח שהרעיף בנט על סטרוק נמשכים והוא כותב כי "זו דוגמא של עשייה מרובה בהתיישבות, בבריאות, בחברה ובכלכלה שאורית פועלת בכל ימות השנה עם כל הנשמה".

דברים אלה של השר בנט באים בין השאר על רקע התהיות שהועלו במספר כלי תקשורת ובפי כמה אנשי ציבור שתהו מדוע מצאה סטרוק לנכון להתקשר בעיצומו של יום השבת לשר בנט ולח"כים על מנת לקדם את רעיון השבת המחבלים לכלאם, כפי שסיפרה בראיון לערוץ 7.

היו שטענו אז שהרעיון ידוע זה מכבר למערכת הביטחון ולמערכת המדינית ותמוהה תחושתה של סטרוק לפיה עליה לפעול בעצמה כדי להוביל את המהלך. מדבריו של השר בנט עולה כי בהחלט יתכן והמציאות מאחורי הקלעים המדיניים והביטחוניים שונה.