מטחים כבדים הבוקר (שישי) מרצועת עזה לעבור יישובי הדרום והמרכז. 

אדם אחד בשנות החמישים לחייו נפצע באורח קשה מפגיעה ישירה של רקטה בתחנת דלק באשדוד. חובשי מד"א ואיחוד הצלה העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים. שני בני אדם נוספים נפגעו באורח קל.

כשעה לאחר ירי המטח לאשדוד תקף כלי טיס של חיל האוויר את המשגר ממנו נורו הרקטות.

מוקדם יותר סיפר העיתונאי מאיר ברגר, תושב אשדוד, על החיים בעיר בימים האחרונים:

העיתונאי מאיר ברגר על המצב באשדוד

לפנות בוקר התפוצצה רקטה שנורתה ככל הנראה מלבנון בשטח פתוח באצבע הגליל, מצפון לקריית שמונה. לא דווח על נפגעים או על נזק. לפני הנפילה דיווחו תושבים באזור כי שמעו הדי פיצוצים. כוחות צה"ל עורכים סריקות באזור על מנת לשלול נפילת רקטות נוספות.

במהלך הלילה נשמעו אזעקות גם בעיר חיפה, וכן בזיכרון יעקב, חדרה, חוף הכרמל ומנשה. אזרחים דיווחו על הדי פיצוצים שנשמעו באזור, אך לא ידוע על נפילות או יירוטים. לא דווח על נפגעים או על נזק.

בתוך כך צה"ל נכנס הבוקר ליומו הרביעי של מבצע "צוק איתן" כשכוחות גדולים של חי"ר, שריון וחיל הים פרוסים סביב הרצועה במקביל לפעילות האווירית ההולכת ומתעצמת.

במהלך היממה האחרונה הותקפו 210 מטרות ברצועת עזה כשעיקר הפעילות הייתה כנגד בורות שיגור, מפקדות ומנהרות. מתחילת המבצע תקף צהל 1100 מטרות ברצועת עזה. כל ארבע דקות וחצי נתקפת מטרה ברצועת עזה וזו תהיה המגמה גם ביממות הבאות, אומר הבוקר קצין בכיר.

"אנחנו רואים תמונה לפיה החמאס מנסה בכל דרך ליצור הפתעה, גם האירוע באילת הוא דוגמא לכך", אומר הקצין הבכיר, "מגמת הנפילות והשיגורים מלמדת על רצון החמאס לפגע בכל דרך וכך היה אמש בשיגור בו זמני של כמה רקטות", אמר הקצין.

"ברגע שהחמאס ואנשי עזה יראו את הנזק הגדול ברצועה הם יבינו שכל מה שהם טרחו עליו בשנים האחרונות התמוטט ונהרס וזה יעשה את שלו", אמר.