נוטעים וזוכרים. עמרם ואילנה יפרח ב'עוז וגאו"ן
נוטעים וזוכרים. עמרם ואילנה יפרח ב'עוז וגאו"ןגרשון אלינסון

סבו וסבתו של אייל יפרח הי"ד הגיעו אתמול (רביעי) לגבעת 'עוז וגאו"ן' שהוקמה לזכר שלושת הבנים החטופים שנרצחו גיל-עד שאער, אייל יפרח ונפתלי פרנקל (גאו"ן).

הסב והסבתא, עמרם ואילנה יפרח, נטעו עץ תאנה לזכרו של נכדם במתחם המוכשר בימים אלה על ידי מתנדבים רבים ובני נוער מישובי גוש עציון והסביבה לקראת הפיכת המקום לנקודת תיירות יהודית נוספת במפת התיירות של יהודה ושומרון.

לבד מהעץ שנטעו הסב והסבתא ניטעו עוד שני עצים לזכר הבנים שנרצחו נפתלי פרנקל וגיל-עד שאער. ראשי 'נשים בירוק', התנועה שהובילה את מהלך העלייה למקום, מספרות: "הרב יפרח חיזק את הנוכחים הרבים שהגיעו ל'עוז וגאו"ן' בדברי תורה מרוממים ומרגשים ולאחר מכן נטעו שלושת העצים. לא נשארה עין אחת ללא דמעות התרגשות. הסב והסבתא אצילי הרוח נטעו בכולנו אופטימיות ותקווה לעתיד. הם ברכו על הקמת עוד היאחזות בארץ ישראל ומשיכת קדושה לעולם, מעשה אותו הם ואנחנו רואים כחלק מתפקידו של עם ישראל להביא קדושה לעולם".

נזכיר כי ביוזמת תנועת 'נשים בירוק' ובסיוע פעילי המדרשה הציונית עלו רבים לגבעת 'עוז וגאו"ן' כבר בלילה שלאחר היוודע דבר הרצח על מנת לקבוע במקום הסמוך לצומת גוש עציון בה נחטפו השלושה מענה ציוני ראשוני של היאחזות בקרקע והמשך לתנופת ההתיישבות באזור.

הסב, עמרם, סיפר על התרגשותו בעת הביקור במקום למראה בני הנוער הרבים הפוקדים את המקום, מנכשים, מנקים ומכשירים אותו לזכר נכדו וחבריו החטופים שנרצחו. הסב הביע תקווה להתרחבותו של המקום כחלק מבניית ארץ ישראל בדרך לגאולה השלמה.

ב'נשים בירוק' ממשיכים לקרוא לעוד ועוד תומכים להגיע אל המקום, להפגין בו נוכחות ולתרום מכוחם ומרצם לבניינו ושיקומו של האתר ולהוכיח לערביי הכפרים שמסביב כי "הגענו לכאן כדי להישאר ולפרוח כאן", כלשונן של ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר.