רון פרושאור
רון פרושאוררויטרס

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, מעריך הבוקר (רביעי) שישראל לא תשתף פעולה עם וועדת "שאבאס" של האו"ם אשר תחקור את הלחימה במבצע "צוק איתן".

בראיון לגלי צה"ל הטיל פרושאור ספק בלגיטימיות הוועדה, ואמר כי "להקים ועדת חקירה בראשות שאבאס זה כמו להזמין את דאעש לארגן את שבוע הסובלנות הדתית באו"ם".

"באופן חד משמעי, אסור לשתף פעולה עם ועדה שבראשה עומד הפרופסור הזה למשפט בינלואמי. ברור לחלוטין שהוועדה הזאת נועדה לכישלון - בגדול כל מטרתה היא להכשיל את ישראל". לדברי פרושאור, "כששאבאס נשאל בערוץ 2 האם יחקור גם את חמאס הוא ענה כי הוא צריך להתייעץ עם חברי הוועדה. אפשר לארגן לו חבר טלפוני - את בשאר אל-אסד".

פרושאור, שהיה בעבר שגריר ישראל בלונדון, תקף גם את איומי בריטניה להטיל חרם על ייצוא הציוד הצבאי לישראל. "בריטניה צריכה לשקול שוב את הדברים לפני שהיא מטילה חרמות על מדינת ישראל", אמר פרושאור, "כל מדינה הייתה עומדת להגנת אזרחיה. גם בריטניה הגדולה יכולה ללמוד מישראל הקטנה בנושא הזה ולא להטיף מוסר".

נזכיר כי בריטניה הודיעה כי תשעה את מקצת היצוא הביטחוני לישראל אם תתחדש הלחימה ברצועת עזה. שר העסקים של בריטניה הודיע כי יושעו 12 רישיונות ליצוא לישראל של חלקי חילוף שונים, בין השאר לטנקים, למטוסים ולמערכות מכ"מ.