טקס חילופי המפקדים ב"יד לשריון"
טקס חילופי המפקדים ב"יד לשריון"דובר צה''ל

אלוף-משנה יאיר וולנסקי מונה היום (שני) למפקד חטיבה 401 ("עקבות הברזל").

טקס החילופים נערך באתר "יד לשריון" בלטרון במעמד מפקד פיקוד המרכז, אלוף ניצן אלון ומפקד עוצבת "הפלדה", תת-אלוף נדב פדן.

וולנסקי החליף בתפקידו את אלוף-משנה סער צור, אשר מילא תפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות.

מפקד עוצבת "הפלדה" נדב פדן אמר כי "החלפת פיקוד זו פוגשת אותנו במהלכה של מערכה בה החטיבה לקחה ולוקחת חלק מרכזי. החטיבה נלחמה בעוז. היא תמרנה ברצועת עזה במסגרת 'צוק איתן' והוכיחה עליונות מבצעית בזכות האמל"ח המתקדמים שלה ויותר מכך – בזכות העוצמה האנושית.

"האדם שבטנק ובפומ"ה – מנצח! זוהי מערכה על הבית ועל השבת השקט והביטחון לאזרחינו והיא טרם הסתיימה", הוסיף פדן. "אני משוכנע שהחטיבה תמשיך באותו אופן, בנחישות ובעוצמה, לעמוד בכל משימה".

המח"ט היוצא סער צור אמר בטקס כי "חטיבת 'עקבות הברזל' היא גם חטיבת ההכרעה. הרבה נאמר ונדון בנושא, אך בשילוב מופלא של האנשים וכלי המלחמה, החטיבה יכולה לתמרן תמרון עמוק יותר ומהיר יותר תוך אפקטיביות מבצעית גבוהה וקטלניות מרשימה. החטיבה מתאמנת לכך ויודעת להגיע לאן שתידרש".

"מבצע 'צוק איתן' היה גם מבצע טכנולוגי: החטיבה, שעומדת בחזית הטכנולוגיה בצבא היבשה הצליחה להגיע להישגים טובים מאוד של השמדת אויב ותשתיות אויב על-ידי סגירת מעגלים קצרים בזמן אמת אל-מול איתורים שהפכו למטרות שטח. רמת המקצועיות והבקיאות בסוג לחימה שכזה היא גבוהה ויוצאת דופן, באימונים מתאימים ובעיקר עם האנשים המתאימים יצרנו חטיבת קטלנית מאוד, אשר יודעת לאתר, לזהות ולהשמיד כל איום". 

המח''ט הנכנס יאיר וולנסקי, אמר בטקס, "אני חש שזכיתי לקבל חטיבה המאוישת בדור לוחמים ומפקדים מדהימים, איכותיים ונחושים, אני מאמין בשדרת הפיקוד בחטיבה, אני סומך על פלוגות המילואים, גדוד ההנדסה האיכותי, על הפלס"ר, וכן על גדודי הטנקים. אני מאמין ביכולתנו יחד לבצע כל משימה".