במרכז הרפואי ברזילי נחנך שולחן ניתוחים חדשני ומתקדם, היחיד מסוגו בישראל, שמאפשר ניתוח מתקדם המפחית את משך זמן ההחלמה מניתוח להחלפת ירך

בכל שנה מתבצעים בישראל אלפי ניתוחים להחלפת מפרק הירך. הניתוח נחשב לאחד הניתוחים שמצריכים החלמה ארוכה, אולם הודות לשולחן ניתוחים חדשני שנחנך לראשונה בישראל, במרכז הרפואי ברזילי – ההחלמה תהיה קצרה יותר.

לראשונה בישראל בוצע בשבועות האחרונים ניתוח באמצעות שולחן ניתוחים חדשני, שמאפשר לבצע ניתוח בשיטה קדמית בקלות רבה יותר. הניתוח בוצע על ידי ד"ר רונן דבי, מנהל המחלקה האורתופדית במרכז הרפואי ברזילי. הניתוח כבר התבצע בארץ בעבר, אולם השימוש בשולחן מקל על ביצועו בצורה משמעותית.

החלפת פרק ירך בגישה קדמית מקנה מספר יתרונות עבור המנותחים. הגישה משמרת את השרירים סביב מפרק הירך ולכן מאפשרת שיקום מהיר של יכולת ההליכה, העדר מגבלת מבחינת ישיבה שכיבה או נסיעה מיד לאחר הניתוח, ושליטה טובה יותר באורך הרגלים. שיטה זו נחשבת קשה יותר מבחינה כירוגית ומאתגרת את המנתח להכניס את המשתלים למקומם המושלם מבלי לפגוע בעצם או בשרירים מסביה לה.

שולחן חדר הניתוח, מאפשר את סביבת העבודה האופטימלית עבור המנתח ומאפשר לממש את האמרה "ניתוח בלי פשרות" הלכה למעשה. השולחן פותח ויוצר בארה"ב בשיתוף פעולה עם ד"ר גאול מטה שהוא מבכירי מנתחי האגן ופרק הירך בעולם. הוא שכלל את שולחן השברים המסורתי, והצליח ליצר שולחן שמתקרב לאידאל בו החולה "צף בחלל" מבלי שהשולחן התומך בו מפריע למנתח לגשת כירוגית ולראות בצילומי רנטגן את האזור המנותח מכל זוית אפשרית.

בנוסף מאפשר שולחן הניתוחים החדש לבצע ניתוחים שגרתיים המבוצעים על שולחן שברים רגיל כמו קיבוע שברי צוואר ירך בנוחות וביעילות גדולה מבעבר. היתרונות הבולטים של השולחן החדש טמונים בזרועות העשויות מקרבון ולכן שקופות לצילומי רנטגן ואינן מסתירות את העצמות, וכן מערכת צירים כדורית המאפשרת ניוד הרגל המנותחת בקלות בזמן הניתוח גם נמוך מהגב, וכך מאפשרות למנתח גמישות ונוחות בביצוע ההליך הניתוחי.