חוטובלי ושטבון ברכבת הקלה

ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) וח"כ יוני שטבון (הבית היהודי) סיירו היום ברכבת הקלה בירושלים, זאת על רקע ההתפרעויות הנמשכות של ערביי הבירה ויידוי האבנים לעבר הרכבת.

חוטובלי ושטבון עלו על הרכבת בתחנת שמעון הצדיק, בה אירע פיגוע הדריסה בשבוע שעבר ונוכחו לראות כי הנוסעים הממתינים לרכבת נעמדים בצפיפות מאחורי הבטונודות או שנצמדים לגדרות הבטיחות.

הנוסעים העידו כי בשל ההסלמה ישנה ירידה משמעותית במספר הנוסעים מהשכונות היהודיות בצפון העיר למרכזה. לדבריהם תושבי העיר חוששים שמא מחבל יעלה מהכביש ויפגע בעומדים בתחנה או שמא יקלעו למטח אבנים בעודם נוסעים ברכבת הקלה.

חוטובלי אמרה כי "הפחד שולט כיום במזרח ירושלים. הרכבת הקלה ריקה מנוסעים. הבטונדות הן לעג לרש. מי שרוצה להחזיר את הביטחון לירושלים חייב לאמץ את מורשתו של ג'וליאני בניו יורק – אפס סובלנות לכל גילויי האלימות, מעצר וענישה בחומרה של כל זורק אבנים וכן לרשת את מזרח העיר במצלמות לתיעוד כל פשע".

שטבון אמר כי מי שצריך להסתתר ולהרגיש נרדף אלו ערבי מזרח ירושלים, "השולחים את המפגעים ולא תשבי פסגת זאב ונווה יעקוב. כחבר ועדת חוץ וביטחון אמשיך לפעול בתיאום עם כוחות הצבא והמשטרה להעברת מוקד הפעילות ממגננה של בטונדות לפעילות מבצעית בתוככי השכונות הערביות".

חבר מועצת העיר, אריה קינג, אמר לחברי הכנסת כי ערביי מזרח ירושלים חושבים שמזרח העיר כבר בידיהם מעבירים את המאבק למרכזה של ירושלים, כלשונו.