קורא לעולם. עוז
קורא לעולם. עוזצילום: יוסי זמיר. פלאש 90

הסופרים עמוס עוז, א.ב. יהושע ודוד גרוסמן, מראשי הוגי הדעות של השמאל הקיצוני צירפו את חתימתם לעצומת השמאל הקוראת לפרלמנטים באירופה להכיר במדינת פלסטין לצידה של מדינת ישראל.

יוזמי העצומה מציינים כי עד כה נאספו חתימותיהם של למעלה משמונה מאות ישראלים על מכתב שישלח היום (ראשון) אל חברי הפרלמנט הבלגי ויקרא להם לתמוך ביוזמת ההכרה במדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל.

"הפרלמנט הבלגי עומד לדון בהכרה בשבוע הקרוב ויתווסף בכך לפרלמנטים של בריטניה, ספרד וצרפת אשר כבר עשו כן. גם הפרלמנט הדני עומד לדון בנושא השבוע והמכתב נשלח לא מכבר גם אליו. בנוסף ישלח מכתב דומה אל חברי הבית התחתון של הפרלמנט באירלנד העומד גם הוא לקיים הצבעה בנושא זה (בסנאט האירי, הבית העליון של הפרלמנט, כבר התקבלה לפני מספר שבועות החלטה בזכות הכרה בפלסטין)", מזכירים מארגני עצומת השמאל.

במכתב נאמר: "אנו, אזרחי ישראל הרוצים בביטחונה ובשלומה, מודאגים מהקיפאון המדיני ומהמשך הכיבוש וההתנחלות, המובילים לעימותים עם הפלסטינים ומטרפדים כל אפשרות להסדר. ברור לנו שהסיכוי לקיומה ולביטחונה של ישראל תלוי בהקמתה של מדינת פלסטינית לצידה על בסיס גבולות 67, תוך הכרה ישראלית בפלסטין והכרה פלסטינית בישראל. יוזמתכם להכרה במדינת פלסטין תקדם את סיכויי השלום ותעודד את הישראלים והפלסטינים להגיע לפתרון הסכסוך".

יצוין כי בין החתומים על הקריאה ניתן למצוא את פרופ' זאב שטרנהל, האמן דוד טרטקובר, אלון ליאל, פרופ' עמירם גולדבלום, קולט אביטל, יאיר צבן, יוסי שריד, אורי אבנרי, נעמי חזן ותמר גוז'נסקי.