חיים ילין ראש מועצת אשכול
חיים ילין ראש מועצת אשכולדוברות המועצה

יו"ר מפלגת "יש עתיד", ח''כ יאיר לפיד, ערך הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים משותפת עם ראש מועצת אשכול, חיים ילין, בקיבוץ כרם שלום, בעקבות הצטרפותו של ילין למפלגה.

בסיום מסיבת העיתונאים הדליקו יחד עם תושבי כרם שלום נר שלישי של חנוכה.

"חיים ילין ואני הפכנו לחברים במהלך 'צוק איתן'. הייתי פה כל הזמן במהלך המבצע, וכמעט בכל פעם שהגעתי הנה, עברתי דרכו", סיפר לפיד, ''אנחנו לוקחים היום את 'יש עתיד' ויחד עם חיים מעמיקים את המחויבות שלנו לעוטף עזה. לתושבים פה מגיע יותר. כלכלית, מדינית, בוודאי שבטחונית. הם הפכו להיות קו החזית הישראלי בעל כורחם".

לפיד התייחס בדבריו להסרת חמאס מרשימת ארגוני הטרור באירופה. "גבורת התושבים פה בולטת עוד יותר לנוכח החלטתו השגויה בית הדין של האיחוד האירופי להסיר את החמאס מרשימת ארגוני הטרור. זו החלטה שאין לה - בשלב זה - משמעות מעשית, אבל היא החלטה שערורייתית מבחינה מוסרית.

''אירופה טועה, ואירופה ממיטה על עצמה חרפה. רק מהקיץ האחרון יש לנו 72 מצבות שיוכיחו, לכל מי שזקוק להוכחה, שהחמאס הוא ארגון טרור איסלאמי מהסוג הגרוע ביותר", הדגיש לפיד.

לדבריו, ''אנחנו זקוקים ליותר אומץ בניהול המהלך המדיני שבא לאחר המערכה. בגלל העדר אומץ מדיני, ישראל לא ניסתה אפילו להוביל מהלך של פירוז עזה תמורת שיקום עזה. אנחנו זקוקים ליותר אומץ בשינוי סדרי העדיפויות בישראל, לטובת הפריפריה, לטובת השכבות החלשות, לטובת האדם העובד".

חיים ילין מתח ביקורת על ראש הממשלה נתניהו. "ראש הממשלה שלנו הצהיר לא פעם על כוונותיו ונחישותו, אך ברגע האמת, היד שלו רעדה ואזרחי ישראל נותרו כשבויים של החמאס, חסרי תקווה, בהמתנה לסבב הבא. כל עוד אין אופק לפתרון מדיני, נמשיך כולנו לחיות ממלחמה למלחמה והכלכלה של מדינת ישראל תמשיך להיות מושקעת במלחמות במקום ברווחת אזרחיה. ראש הממשלה עסוק בכיבוי שריפות ולא בקביעת מדיניות".

כמו כן התייחס ילין להצטרפותו לפוליטיקה הארצית ואמר כי "הגיע הזמן להוביל את מדינת ישראל במנהיגות אמתית למען עתידנו ולא למען שרידות פוליטית אישית.

"ומילה אחרונה לתושבי אשכול ועוטף עזה. ההחלטה לעבור לפעילות ציבורית ארצית לא היתה לי קלה. בשבע השנים האחרונות היתה לי הזכות להיות השליח שלכם. לייצג אתכם, להיאבק בשבילכם ולכאוב יחד אתכם את הרגעים הקשים שעברנו. השליחות הזו לא מסתיימת. היא רק משנה את מרכז הכובד שלה".

ילין אמר בסוף דבריו, "אני יוצא היום לייצג אתכם בזירה הארצית ורואה במפלגת 'יש עתיד' בית שמאפשר לי לפעול למענכם באותה נחישות בה השמעתי את קולכם ונאבקתי על זכויותיכם במלחמות האחרונות".