ד"ר ענת רוט, פעילת שלום עכשיו בעבר ויועצת לשעבר של ראשי מפלגת העבודה אהוד ברק ועמרם מצנע, מתמודדת על משבצת האישה ברשימת הבית היהודי לכנסת.

לדברי ד"ר רוט "לתנועת העבודה ולשמאל הישראלי יש מניות זהב בהקמת מדינת ישראל והמפעל הציוני, אבל העובדות השתנו והמציאות טפחה על פנינו ומפלגת העבודה לא מצליחה לתת להם מענה. העשור האחרון מלמד שהרצון לשלום היה ונותר נחלת הצד הישראלי בלבד והתהליכים ברשות הפלסטינית ומסביבנו מלמדים שנסיגה ישראלית מהשטח תוביל להקמת מדינת טרור".

"הבית היהודי הוא המפלגה היחידה שקוראת נכון את המפה ואת התהליכים שמתרחשים סביבנו ולא מוכרת לציבור אשליות.
היא מחברת חילונים ודתיים, ולא רק מדברת על אחדות, אלא פועלת בעוצמה לחיזוק המכנה המשותף בינינו, הקשר שלנו לארץ ישראל והזהות היהודית והציונית בעם".

ד"ר רוט הוסיפה "בנושאים אלה עסקתי בעשור האחרון, ואני מקווה שאוכל להמשיך ולפעול למענם בכנסת, עם חברי הכנסת המצוינים של הבית היהודי". 

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט אמר הערב כי "ד"ר ענת רוט שבאה אלינו משלום עכשיו, מייצגת את ההתפכחות של השמאל מחלומות שלום תמורת שטחים -  אל עבר עוצמה, זהות יהודית וערכי הציונות הדתית. הצטרפותה, יחד עם עוד נשים רבות ומוכשרות הופכות את הבית היהודי למפלגה שיש בה הכי הרבה מתמודדות נשים - אני מאחל לה בהצלחה יחד עם עוד שאר המועמדים".