הכניסה למתקן "חולות"
הכניסה למתקן "חולות"צילום: פלאש 90

שופט בית המשפט העליון, יורם דנציגר, ביטל הבוקר (שלישי) את הצו הארעי שהוציא לפני כשבועיים, ואשר מנע את כניסתו לתוקף של החוק המתוקן למניעת הסתננות.

בכך למעשה דחה השופט דנציגר את הבקשה שהגישו העותרים לצו ביניים, ופתח בפני המדינה את האפשרות לחדש את זימוני המסתננים למתקן חולות, אשר הופסקו עם הוצאת הצו.

החלטתו של השופט דנציגר ניתנה במסגרת עתירה שהגישו שני מסתננים ו-6 ארגוני זכויות, ביניהם המוקד לפליטים ולמהגרים, האגודה לזכויות האזרח בישראל, א.ס.ף - ארגון סיוע לפליטים ומבקשי מקלט בישראל, קו לעובד ועוד.

עוד החליט השופט, כי עמותת 'איתן - מדיניות הגירה ישראלית' תוכל להגיש לבית המשפט נייר עמדה, על פיו יוחלט האם לאפשר לה להצטרף לעתירה במעמד של "ידיד בית המשפט".

אורלי יוגיר, מנכ"ל המרכז למדיניות הגירה ישראלית, בירכה על ההחלטה. "דחיית צו הביניים הוא הכרחי ומתבקש, לאור העובדה שמדובר בחקיקה ראשית של כנסת ישראל ומתן צו ביניים היה פוגע באופן חמור באזרחי מדינת ישראל ותושבי דרום תל אביב בפרט. אנו מקווים כי בדחיית הבקשה יש כדי לרמוז על הצפוי בעתירה כולה, שיש לדחותה על הסף ולאשר למדינת ישראל להוציא את מסתננים העבודה ממרכזי הערים ומשטח מדינת ישראל".