שטרן: צריך יהדות, לאו דווקא יהדות דתית

אלעזר שטרן, שפרש ממפלגת התנועה, הצטרף היום (ראשון) למפלגת יש עתיד בראשותו של יאיר לפיד.

"שטרן היה בעצם הח"כ ה-20 של יש עתיד", אמר לפיד במסיבת העיתונאים המשותפת בבית סוקולוב. "פעל איתנו שכם לצד שכם. שנינו בנים לניצולי שואה, שנינו פעלנו למען הניצולים. מתחת לכיפה של שטרן יש את כומתת הגנרל.

''אנחנו עומדים פה יחד כי שנינו מאמינים שאפשר וצריך למנוע את קריעת העם לשבטים. שנינו הצטרפנו לפוליטיקה כדי לקחת חזרה את השליטה לעם. המדינה שייכת למעמד הביניים ולשכבות החלשות", הוסיף יו"ר ''יש עתיד''.

ח"כ שטרן סיפר כי גדל בתוך הציונות הדתית ולכאורה היה מתבקש ממנו להתמודד במסגרת ''הבית היהודי'', אך ''לצערי הרב המכשולים הכי קשים בדרך ליצירת 'יהדות מקרבת' היו מהחברים שלי בבית היהודי ולא הבנתי למה.

''תמיד מצאתי מקלט מבין בתוך 'יש עתיד'", הוסיף שטרן והזכיר כי מבלי מפלגתו של לפיד, ''חוק הגיור והחלטת הממשלה בנושא לא היתה מגיעה''.

בחודש שעבר שלח ח"כ שטרן מכתב פרישה ליו"ר מפלגתו לבני, שבו פירט את הסיבות שהובילו למהלך. "בימים אלו אני 'מחשב מסלול מחדש' ובוחן את הדרך הנכונה להמשיך לשרת את הציבור והמדינה, בין אם בבית המחוקקים ובין אם בעשייה בשדות אחרים, כפי שעשיתי טרם כניסתי לכנסת", כתב שטרן.

"עשייה זאת יכולה למצוא ביטוי במסגרת פוליטית מתאימה אחרת, וכפי שכבר ציינתי כמה פעמים בעבר, גם 'חזרה לאזרחות' הנה עבורי אפשרות סבירה ומכובדת המאפשרת תרומה למדינה בנושאים שבהם אני פועל ומאמין".