הרב דרוקמן
הרב דרוקמןצילום: הלל לדרמן

בשורה או שלב נוסף בסחבת? ועדת הגיור שהוקמה מכוח החלטת הממשלה בנושא חוק הגיור תתכנס היום (ראשון) אחר הצהריים לדיון מכריע בנושא התנעת הפעלתם של בתי הדין האיזוריים לגיור.

כינוס הוועדה היום יתקיים בחריגה של מעל לחודש ממסגרת הזמן שהקציבה הממשלה לפעולתה בהחלטתה המקורית.

בפגישה אמורים חברי הוועדה לקבוע את "כללי הדיון בבקשות לגיור" בהתאם להחלטת הממשלה בנושא מסוף אוקטובר של שנה שעברה. כללים אלה אמורים להיות מאושרים על ידי שרי הדתות והמשפטים.

אישור "כללי הדיון" יהווה את יריית הפתיחה להקמה של בתי דין אזוריים לגיור על ידי רבנים מקומיים, כפי מטרתו המקורית של החוק, ויהווה, לפי מצדדי החוק, תחילתה של מהפכה בתחום הגיור בישראל. 

בוועדה שתתכנס היום חברים: זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן, רבה של קריית שמונה הרב צפניה דרורי, ראש ישיבת ההסדר במעלה אדומים הרב נחום רבינוביץ', ראש ישיבת הר עציון הרב יעקב מדן, וראש מערך הגיור הממשלתי הרב יצחק פרץ.

יצויין כי אין זו הפעם הראשונה בה מתכנסת הוועדה וכי בפעם הקודמת בה התכנסה "כללי הדיון" לא אושרו בגלל סיבות פרוצדורליות שונות. אי אישור "כללי הדיון" היום או דחייה נוספת באישורם עתידים לגרור פניות לבג"ץ מצד הגורמים שקידמו את החוק, בבקשה לבטל את הוועדה ולאפשר את תחילת פעילותם של בתי הדין האיזוריים לפי אותם "כללי הדיון" הנהוגים בבתי הדין של מערך הגיור הממשלתי.