גבול הצפון
גבול הצפוןפלאש 90

תצפית של צה''ל זיהתה הערב (ראשון) חשוד שהתקרב לגדר גבול ישראל-לבנון באזור רכס רמים. הכבישים באזור נסגרו למשך דקות ארוכות.

מדובר צה"ל נמסר כי כוחות צה"ל הגיעו לאזור ומבצעים סריקות וכי התושבים התבקשו לנקוט באמצעי זהירות. זמן קצר לאחר הכרזת הכוננות היא הורדה, החסימות הוסרו והתושבים הוחזרו לשגרה.

הכוננות בכל האזור נמשכת בעקבות חיסולו של מורניה הבן בשבוע שעבר וקצין איראני בכיר. חיזבאללה כבר שיגר איומים לעבר ישראל והבטיח תגובה קשה. ביום שישי, סייר הרמטכ"ל, רא''ל בני גנץ בגבול הצפון, נפגש עם חיילים ומפקדים והתייחס למתיחות הביטחונית שמורגשת מאז התקיפה בגולן הסורי בתחילת השבוע, שיוחסה לישראל.

"מבלי להתייחס לגופם של אירועים, גם שר הביטחון היה פה הבוקר, גם אני הסתובבתי בכלל הגזרה. ראשית הצפון יפה מאוד, כמו תמיד, נחמד לחזור לכאן", אמר גנץ שביקש להביע מסר של שגרה.

לדבריו, כוחות צה''ל עוקבים אחרי כל מה שקורה בגזרה הצפונית. "ערוכים מאוד, דרוכים מאוד, נכונים לכל פעולה שתידרש. הציבור חי את שיגרת חייו הנכונה. הצפון שקט, חזק, איתן, צה''ל מוכן לכל משימה, יפעל בשיקול דעת מצד אחד ובנחישות ובעוצמה הנדרשת מצד שני", הבהיר הרמטכ''ל.