משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל יצאו השבוע בקמפיין להצגת כביש 1 החדש ובמרכזו חניון חנה וסע במצפה מודיעין לצד המשך הנסיעה בכביש 1 הקיים.

שר התחבורה ישראל כץ, אומר כי קצב התקדמות העבודות בכביש 1 החדש משביעות רצון, ובסיומן תהנה בירת ישראל ממערך תחבורה חדש הכולל כבישים ומסילות מודרניים.

כביש 1 החדש אותו סוללת חברת נתיבי ישראל יכלול שלושה נתיבים, שוליים בטיחותיים, ביטול עליות (הקסטל), ביטול סיבוב מוצא המסוכן והגעה מהירה ובטוחה יותר לבירת ישראל.

הקמפיין שיוצג בכל ערוצי המדיה יציג לציבור הרחב את החידושים והיתרונות בכביש 1 החדש, את שדרוג כביש 443 ואת סל החלופות שמפעילה הרשות הלאומית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, על מנת להקל את ההגעה לבירה בזמן העבודות.

כביש 443 שודרג בחודשים האחרונים, צמתיו המרומזרים הורחבו, נסלל נתיב תחבורה בצמתים לאורך הכביש ותוגברו עמדות הבידוק במחסום עופר ובמחסום מכבים כדי לאפשר ל"קווי מאה" מעבר מהיר בבידוק הביטחוני.

משרד התחבורה החל בהפעלת חניון חדש וקווי אוטובוס חדישים במטרה להגביר את השימוש בתחבורה הציבורית בדרך לירושלים וממנה. מדובר ב"קווי מאה" חדשים שייסעו מחניון חדש במצפה מודיעין (כביש 443) ומחניון שפירים, למרכזי עסקים בירושלים – קריית הממשלה, גבעת התחמושת ומשרד המשפטים, גבעת רם, קריית ההיי טק בהר חוצבים, גבעת שאול ועוד.

האוטובוסים החדשים בקווים 100,101,102 יאספו את האזרחים שבחרו להשאיר את מכוניתם בחניוני חינם בשפירים ובמצפה מודיעין. בחניון החדש כ-400 מקומות חניה מוסדרים.

מאחורי המיזם החדש - ניסיון לשנות את הרגלי הנסיעה של נהגים, העדפת השארת הרכב בחניון חינמי ונסיעה בתחבורה ציבורית חדישה ונוחה. אם המיזם יעלה יפה ויהיה ביקוש לחלופות אפשר שגם פרויקטים עתידיים יהנו מנתיב תחבורה ציבורית וחניון חנה וסע כפרויקט משלים.