מוחמד זריף
מוחמד זריףReuters

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, מביע אופטימיות באשר לאפשרות להגיע להסכם עם קבוצת מדינת ה-5+1 על הסכם בנוגע לתכניתה לפיתוח הגרעין.

במסיבת עיתונאים לאחר פגישתו עם שר החוץ האיטלקי בטהראן אמר זריף, כי המו"מ בנושא הגרעין מתקרב לשלב קריטי, לאחר שהיו "שיחות טובות" בין הצדדים במהלך השבוע האחרון.

זריף ציין, כי נרשמה התקדמות בנושאים טכניים במו"מ שנערך בהשתתפות עלי אכבר סאליחי, ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן ושר האנרגיה של ארה"ב.

עם זאת, זריף ציין כי עדיין קיימים תחומים בהם קיימים חילוקי דיעות ובין היתר בנושאים הקשורים לגרעין ולסנקציות על איראן.

לדבריו, איראן חזרה והדגישה כי הסנקציות לא ישיגו כל תועלת, ורק לאחר שארה"ב והמערב יבינו זאת ניתן יהיה להתקרב להשלמת הסכם בנושא הגרעין.

בתשובה לשאלה בנוגע לנאום הצפוי של ראמ"מ ישראל, בנימין נתניהו, בקונגרס והאפשרות שהוא ישפיע על המו"מ, אמר זריף כי הוא מביע צער על כך שקבוצות אינטרסים מתערבות בנושא ואינן מציעות כל פתרון.

זריף טען, כי טען כי נתניהו מתנגד לכל פתרון, וכל פעילותו נועדה לנצל את הנסיבות הנוכחיות על מנת לכסות על "הכיבוש והדיכוי"של העם הפלסטיני, הפרת זכויותיו, המשך מדיניות "התוקפנית" בעזה, בגדה המערבית, בירושלים ובשאר השטחים "הכבושים".

עוד ציין, כי אין מדובר במדיניות חדשה, אלא במדיניות ישנה של הפחדה ועשיית רעש וצלצולים במטרה לסכל השגת שלום באזור.הוא סיכם את דבריו בנושא באומרו, כי מאמצי נתניהו לא יצלחו והם אינם צריכים להיות מכשול כדי להגיע להסכם.