נאום הצ'חצ'חים 2

בליכוד תוקפים את נאומו של איש השמאל יאיר גרבוז. רגב: נאום אפל ששייך לתקופה חשוכה. אקוניס: חושף את פרצופו האמיתי של השמאל.

חזקי ברוך , י"ט באייר תשע"ה | עודכן: 19:33

יאיר גרבוז
יאיר גרבוז
Moshe Shai/FLASH90

במפלגת הליכוד תוקפים הערב (ראשון) בחריפות את נאומו של איש השמאל, האמן יאיר גרבוז, בעצרת השמאל שהתקיימה אמש בכיכר רבין בתל אביב.

סגן השר אופיר אקוניס אמר כי בנאומו בעצרת השמאל חשף גרבוז את פרצופו האמיתי של השמאל הישראלי. "ההתנשאות, הזלזול באחר, ביטול כל דעה ועמדה אחרת שאינה תואמת את השקפותיהם המקדשות נסיגות וויתורים.

"תומכי הליכוד והימין כבר היו צ׳חצ׳חים וגם אספסוף ועכשיו אנחנו מנשקי הקמעות שהפכו לרוב. הוסרו המסיכות ונחשפה האמת הפנימית של אחד מסמלי השמאל הישראלי. ב-17/3 עם ישראל את יתן תשובה ברורה לגרבוז, ציפי, בוז׳י וחבריהם", הוסיף אקוניס.

ח"כ מירי רגב אמרה כי "דבר לא השתנה. השמאל הוא אותו שמאל. אז זה היה נאום הצ'חצ'חים, עכשיו זה נאום מנשקי המזוזות וקברי צדיקים. ההבדל היחידי - אז ראינו את דברי ההבל של דודו טופז בשחור ולבן. היום זה היה בצבע. אבל גם הפעם זה היה נאום מתריס, מעליב ומתנשא.

גב הוסיפה, "דבר לא השתנה. להיסטוריה יש כוח והארכיון הוא האויב הגדול ביותר. מוטב שדברים אלו לא היו נאמרים. עכשיו הגיעה העת להתנצל. אבל עשרות האלפים שהריעו לגרבוז בכיכר רוצים עוד מאותו הדבר. נאום אפל ששייך לתקופה חשוכה''.

בנאומו אמש בתל אביב סיפק גרבוז אמירות מקוממות נגד ציבור רחב במדינת ישראל. "אמרו לנו ורצו שנאמין שהמתועב שרצח את ראש הממשלה בא מתוך קומץ אנשים הזויים, ושהוא שייך לשוליים המטורפים", אמר גרבוז בכיכר. "אמרו לנו שצהובי החולצות ושחורי הסמל, אנשי 'כהנא צדק' וצורחי מוות לערבים, הם קומץ. הם רק קומץ. שאנשי תג מחיר הם קומץ. ממש קמצוץ. האלימות היא רק תופעה שולית''.

 "אמרו וחזרו ושיננו לנו שהגזענים והמקללים אינם מייצגים כלל את החברה הישראלית, הם רק קומץ. ואמרו שהגנבים לוקחי השוחד רק קומץ, והמושחתים הנהנתנים החזירים לא יותר מקומץ. ומחריבי הדמוקרטיה קומץ, והחושבים שדמוקרטיה פירושה עריצות של הרוב - קומץ. מנשקי הקמעות, עובדי האלילים והמשתחווים ומשתטחים על קברי קדושים, רק קומץ. אפילו המטרידים המיניים והאנסים, קומץ. והשוטרים שסרחו והשקרנים ששיקרו אינם מעידים על הכלל.

 "אז איך זה שהקומץ שולט בנו?", שאל גרבוז, ''איך זה שבאין מרגיש, באין מפריע, הוא הקומץ נעשה לרוב? איך קרה שלהיות קומץ הרסני זה מדבק כל כך? איך זה שהקומץ חופר מתחתינו את המסוכנת שבמנהרות, מנהרת הבורות? איך זה שלידה מתפתלת מתחתינו מנהרת השנאה?".