מקרבים את קו האש, לאן?
מקרבים את קו האש, לאן?צילום: אדי ישראל. פלאש 90

במבצע צוק איתן חווינו כמעט כל אזרחי מדינת ישראל את נפילת הטילים, שהגיעו עד קרוב לחיפה.

אבל לא באמת הרגשנו פחד, כי ידענו שיש את מערכת "כיפת ברזל", ורוב הסיכויים שגם אם הטיל מכוון למקום שבו אנחנו נמצאים, "כיפת ברזל" תיירט את הטיל. אבל תושבי עוטף עזה לא ידעו מנוחה, כי "כיפת ברזל" לא יעילה לטווח של חמישה קילומטרים. הקסאמים שירו עליהם גרמו לרוב הנפגעים בעורף, הן אזרחים והן חיילים בשטחי כינוס וכדומה.

ועוד, תושבי המרכז וירושלים היו צריכים ארבע פעמים להכנס למרחב מוגן, או עשר פעמים במקומות שהיה הרבה אזעקות. בעוטף עזה היו בערך שלוש מאות!!! אזעקות במשך חמישים הימים הללו!

אני רוצה רק להציג את הנתונים על 'עוטף הקו הירוק' לפי המרחק של עד חמישה קילומטר.

ערים בטווח זה ומספר תושביהם:

כמובן עיר הבירה ירושלים שמונה מעל 830,000 תושבים.

כפר סבא – 102,300

מודיעין – 87,000

הוד השרון – 52,500

ראש העין – 41,500

אלעד – 40,000

מבשרת ציון – 27,000

שוהם – 20,000

סה"כ תושבים בערים בעוטף הקו הירוק מעל 2 מליון!

כלומר: שליש מהמדינה תחיה באיום מתמיד של קסאמים! ומערכת "כיפת ברזל" לא תוכל לתת להם הגנה!

אפשר למנות רשימה של הישובים הקטנים יותר והקטנים פחות שנמצאים בעוטף הקו הירוק, אבל הרשימה לא תגמר.

רק נמנה כמה ישובים באיזורים שונים:

שורש ושואבה בפרוזדור ירושלים.

חדיד, בר גיורא, נטע מרשם, עין גדי, גן חיים, כוכב יאיר, חריש, שדה יצחק, סביון, מצר, ועוד רבים רבים!

על פי החוק ישובים במרחק שבעה קילומטר מגדר המערכת נקראים "ישובי קו עימות" ו"ישובי ספר".

האם את כל הרשימה הארוכה הזאת גם נכניס לשם? וגם את כל 90,000 תושבי רעננה?! שנמצאת במרחק שבעה קילומטר מהקו הירוק!

לא ניתן להפוך את ירושלים כפר סבא ורעננה מודיעין ואלעד שוהם וראש העין לישובי ספר!

נתון נוסף, חשוב לא פחות, הוא השהות שיש מהישמע האזעקה עד נפילת הטיל. לפי הוראות פיקוד העורף בטווח של עד שנים עשר קילומטר יש שהות של חמש עשרה שניות בלבד.

לערים בטווח הזה יש להוסיף את פתח תקווה עם 231,000 תושבים, הרצליה עם 90,000 תושבים, עפולה – 43,000 וגם באר שבע שבמקום להיות כ35 קילומטר מעזה תהיה 12 קילומטר מהקו הירוק ובה 200,00 תושבים.

לא אלאה אתכם אבל גם פרדס חנה, יהוד, בית שאן, חדרה, ערד ועוד מקומות רבים נכנסים בטווח הזה.

כלומר שחוץ מיותר משני מליון ומאה אלף תושבים שיהיו ישובי ספר וישובי קו עימות, על כל המשמעויות הכלכליות והחברתיות של הדבר הזה, יהיו עוד כשבע מאות וחמישים אלף איש שיהיו צריכים, חס וחלילה, להגיע למרחב מוגן תוך חמש עשרה שניות.

מי הטיפש שמוכן להפוך חצי מאזרחיו לחזית?!

ולא דיברנו על שדה התעופה שנמצא במרחק עשרה קילומטר בלבד מהקו הירוק! כל נחיתה של מטוס נראית מהמקומות האלו! איזו תיירות תהיה לנו כאן כשכל תייר יודע שאין לו חמש עשרה שניות להכנס למרחב מוגן כשיש אזעקה?

כולם מדברים על משבר הדיור. אתם יודעים איפה נמצאות עתודות הדיור של המרכז? במודיעין, בשוהם, בהוד השרון, בראש העין אלעד וחריש. מי ירצה לגור במקומות שאין לו יכולת אבטחה של "כיפת ברזל"?

ידעו תושבי כפר סבא שכל פתק שהם שמים לציפי ובוז'י - הם יורים קסאם על הבית שלהם.

ידעו תושבי רעננה שכל קול שהם נותנים ללפיד - הם הופכים את עצמם לישוב בקו העימות.

ידעו תושבי מודיעין ושוהם, ירושלים ובאר שבע, הרצליה ועפולה שכל הצבעה לשמאל מכניסה אותם למטווח ברווזים!      

אם בעזה צה"ל יכול לשמור על הגבול זה לא פשוט, אבל שם קו הגבול הוא רק כחמישים קילומטר. הקו הירוק אורכו הוא כמאתים ושבעים קילומטר!!! יותר מפי חמישה!

בוז'י וציפי רוצים להפוך את הארץ לחזית ממש, ולשים את כל האזרחים במטווח ברווזים!

האם אתם רוצים שכביש 6 יהפוך מעורק מרכזי בכלכלת המדינה, לכביש שמותר בנסיעה לרכבים צבאיים בלבד?! מי יכול לדמיין איפה נהיה אז, ומה יעזרו לנו כל מקומות התעסוקה שהם יודעים להבטיח לפני בחירות? לא תהיה יכולת תנועה בכבישי ישראל באופן חופשי ובטוח!

לפני עשר שנים ניסו הנאורים מהשמאל לשכנע אותנו בתועלת שיש בגירוש מגוש קטיף, ואנחנו הזהרנו שיפלו טילים באשדוד. לא האמנו, אפילו אנחנו, שיגיעו גם תל אביב ואפילו עד חיפה, אבל אז אמרו לנו: 'תמיד הימין יודע רק להפחיד', ואני שואל: האם היתה פעם אחת שהזהרנו ולא התקיימה אזהרתנו לצערי הרב?! הנה ירו עלינו כבר אלפי טילים מעזה ואיפה הערבויות הבינלאומית על שמירת השקט?!

אינני איש ציבור, אני הילד הקטן מ'בגדי המלך החדשים' ואני שואל: רק אני רואה שהמלך ערום?

גם לפני כעשרים שנה, בהסכם אוסלו, אמרו לנו שאנחנו מפחידים את הציבור סתם, כי אם יירו עלינו אפילו יריה אחת, אנחנו נרדוף אחריהם לתוך הערים שלהם. האם כך קרה? הרי הם מפירים את כל הסכמים שחתמנו אתם, בכל המישורים. לא עוצרים פעילי טרור באופן מוצהר, יורים עלינו טילים דיפלומטיים בסגנון פניה לבית הדין הבינלאומי בהאג, ולא מפסיקים להסית. ואיפה אומות העולם שצריכות להיות ערבות על קיום תנאי ההסכם?

מו"ר הרב אברהם שפירא היה גאון בתורה, וגם חכם מאד בעניני עולם הזה. היתה לו חכמה ירושלמית מיוחדת, והוא למד מיעקב אבינו והאמהות הקדושות שצריך לדעת שציווי ד' הוא לא רק נכון, הוא גם כדאי! ד' מצווה אותנו לשמור על ארץ ישראל, וזה כל כך כדאי...

אתם, תושבי כפר סבא שקוראים את הדברים, יש לכם עוד קצת יותר מעשרים וארבע שעות לשכנע את השכנים שלכם להבין מה הם הולכים לעשות.

אתם, תושבי מודיעין ושוהם וכל הרשימה הארוכה כל כך שהזכרנו קודם, יש לכם עוד יום אחד להסביר לכל הנאורים שהמגן היחיד שעוזר באמת הוא אחיזה אזרחית ביהודה ושומרון.

אל תהיו שאננים! דברו שכניכם והסבירו להם את משמעות הדברים הביטחונית הכלכלית ועתידנו ועתיד ילדינו. הדברים הנאמרים כאן הם לא המצאה מופלגת, יש כאן אמחרה פשוטה וברורה.

אנחנו לא מאבדים עצמנו לדעת!

יש לי עוד שאלה לציפי ובוז'י:

מדוע הערבים, שמגדירים את עצמם פלסטינאים, ולא כישראלים, רוצים שהם יעלו לשלטון? התשובה ברורה, התוכנית של אש"ף היא לנקות את ארץ ישראל מיהודים, והדברים כתובים באופן ברור באמנת אש"ף. הטענה על יהודה ושומרון היא רק צעד אחד בדרך.

ב"צוק איתן" קם אחד מהחכמים בשמאל ואמר שאין כל סיבה לגור בעוטף עזה. במקום לספוג טילים - שיעברו משם! ומה הוא יגיד אם ח"ו השמאל יעלה לשלטון ויעשה את כל מה שהוא זומם? הוא יאמר גם שלא צריך לגור בירושלים ומודיעין כפר סבא רעננה ובאר שבע, הרצליה ועפולה בית שאן חדרה וערד? איפה עוד נשאר לגור?!

זה בידינו להוריד את המסך מהעיניים של האזרחים ולעורר אותם על החשיבות וההכרח שבהצבעה למפלגות הימין!

בשורות טובות.