גני התערוכה בלילה הבחירות
גני התערוכה בלילה הבחירותצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אורן חזן, בנו של ח"כ לשעבר יחיאל חזן, הצליח ברגע האחרון להשתלב בכנסת ה-20 מטעם הליכוד.

חזן בן ה-33, לשעבר יו"ר אגודת הסטודנטים בקריה האקדמית אונו, היה בין ראשי צעירי הליכוד וממובילי ההתנגדות לעקירת יישובי גוש קטיף שיזם ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון.

לפני כשנה הגיע חזן לביקור בישראל, בימים בהם חיפש צה''ל אחר שלושת הנערים החטופים. "ביוני 2014 הגעתי לביקור, לרגל חתונה של בן דוד, הייתי בעסקים בחו"ל. בעקבות החטיפה ארגנתי אוטובוסים של בני נוער לתמוך במשפחות ואז נפגשתי עם בת גלים שער", אימו של גיל-עד שער הי"ד, אחד משלושת הנערים שנחטפו ונרצחו.

השיחה עם בת גלים, שהפכה בסופו של יום לאם שכולה, הותירה בחזן חותם שהוביל להחלטתו להישאר בארץ הקודש. "אני חבר ליכוד הרבה שנים, גם אז היינו פעילים מאוד. אבל אחרי החזרה לארץ וחטיפת החיילים, הבנתי שאין לי את הפריבילגיה לייאוש, ויתרתי על הכול, וחזרתי לשליחות אמיתית, הייתי גם ב'צוק איתן' עם החיילים וגם במאבק נגד התערערות הביטחון בתחבורה הציבורית באריאל.

"בעיניי, התהליך שקרה לי היה מאוד מאוד עמוק לכיוון המהפך, כי לפני כן הייתי שקוע כמו צעירים רבים בסוג של ייאוש, אבל חטיפת הנערים והאחדות של האומה שינתה אותי והחזירה אותי חזרה למעורבות".

כשהכריזו על בחירות, חבריו שכנעו אותו להגיש מועמדות לפריימריז בליכוד. ''אמרו לי שאני ראוי, 'מגיע לך, אתה נותן מעצמך ואתה תגיע למקום ריאלי', הם אמרו לי. התמודדתי ברשימה הארצית והתיישבתי על משבצת הצעירים. מקווה שלא אאכזב".

בשיחה עם ערוץ 7 סיפר חזן על המתח בליל הבחירות. "כשדיברו בלילה על בין 30 ל-31 מנדטים, כולם מסביבי התרגשו, ואז היו העליות והירידות, 29, 30 ושוב 29, רגע אתה בפנים רגע בחוץ? אבא שלי שהיה בעצמו ח"כ, יחיאל חזן, הוא האמין כל הזמן שאכנס וזה מאוד עודד אותי".

הוא פרט את תכניותיו לכנסת ה-20, "אטפל בכל הנושאים שחשובים לצעירים, אפעל ככל יכולתי להורדת יוקר המחיה בדגש על צעירים, אנסח עם הצוות שלי תוכנית לצמצום הפריפריה ושיפור ההשכלה הגבוהה".

אורן חזן בעימות מול דוברת ''בצלם''