תא הטייסים
תא הטייסיםצילום: Thinkstock‬

חברת "ארקיע" הודיעה כי היא מצטרפת לנוהל החדש של חברות התעופה לפיו שני טייסים ישהו בכל רגע נתון בתא הטייס.

"חברת ארקיע החליטה ליישם את הנוהל לפיו שוהים שני אנשי צוות בתא הטייסים בכל רגע נתון במהלך הטיסה. יישום הנוהל יתבצע תוך מספר ימים ובתיאום עם רשות התעופה האזרחית", נמסר בהודעת החברה.

נזכיר כי חקירת האסון השבוע בטיסת "German Wings" חשפה כי אחד הטייסים הוביל להתרסקות המטוס במכוון בזמן שהטייס השני ננעל מחוץ לתא הטייס. אתמול הודיעו חברות תעופה על נוהל חדש לפיו מעתה והלאה ישהו בכל רגע נתון שני טייסים בתא הטייס.

בשעות האחרונות מדווח במספר כלי תקשורת כי בביתו של טייס המשנה בגרמניה נמצאו חוות דעת של רופא שהטייס הסתיר מחברת התעופה בה הועסק. כמו כן אותרה חוות דעת רפואית, שניתנה בימים האחרונים, האוסרת על הטייס המתאבד לחזור לעבוד בחברת התעופה. לא ברור האם החלטת הרופא בחוות הדעת היא בשל קושי נפשי של הטייס או פיזי.

על פי דיווח נוסף מדובר במסמך של רופא שחייב אותו לצאת לחופשת מחלה בגלל דיכאון בימים אחרונים.

הבוקר דיווח עיתון ה"בילד" הגרמני כי טייס המשנה בטיסת "ג'רמן ווינגס" שהתרסקה באלפים הצרפתיים אנדראס לוביץ סבל בעבר מהתקפי דיכאון. עוד עלה מהדיווח כי הוא קיבל טיפול פסיכיאטרי לפני שש שנים.

על פי הדיווח, מסמכים מעידים כי לוביץ קיבל טיפול במשך שנה וחצי, וכי המסמכים יועברו לצוות החקירה הצרפתי לאחר שייבחנו בידי הרשויות בגרמניה.