אריה פרג'ון, ראש מועצת בתי העלמין 'תל רגב', קיבל מוקדם יותר היום החלטה לסגור את בית העלמין, החלטה שזכתה לגיבוי נרחב ממקביליו ברחבי הארץ.

ההחלטה שונתה רק לאחר שהובטחה אבטחה לעובדי בית העלמין.

לדבריו המעשים אותם חווים עובדי בית העלמין כוללים בין השאר יידוי רימון הלם, הצמדת רימון רסס לבלוני גז, איומים בפועל, גניבה בלתי פוסקת של ציוד קבורה, השחתה של ציוד ועוד.

פרג'ון מציין כי בעקבות האירועים הוגשו תלונות למשטרה, תלונות להן צורפו תיעודים ברורים של מבצעי המעשים ואכן המשטרה החלה בפעילות שגרמה לשבוע של שקט, אך מיד לאחר שזו הרפתה מעט מהלחץ שבו הפורעים לפעול.

כשנשאל מי להערכתו עומד מאחורי שורת המעשים המסכנים את חייהם של עובדי בית העלמין מיישיר פרג'ון אצבע מאשימה לעבר גורמים בכפר איבטין הסמוך. לדבריו מדובר בחבורה של תושבים מהכפר שבעבר עבדו בבית העלמין כשומרים אך לאחר ששוב ושוב לא מנעו אירועי פריצה למקום פוטרו ומאז הם מטילים את חיתתם על העובדים.

פרג'ון מבהיר כי אין לו כל ספק בזהותם של המבצעים שכן הם מגיעים לביצוע מעשי ההרס בפנים גלויות וכך הם מתועדים במצלמות האבטחה. הפורעים אף נעצרו ושוחררו, כך שזהותם אינה נתונה בספק.

"אם אין ביטחון אין הלוויות", שב פרג'ון על הססמא שטבע בימים האחרונים טרם בילוע החלטתו לסגור את בית העלמין לפעילות. הוא מזכיר את הירצחו של מנכ"ל בית ההלויות נרצח, בנימין הסה ז"ל, "למה מחכים? לרצח הבא? ואז אם לא אצלצל בפעמונים יראיינו אותי ויגידו למה לא התרעת. משטרת ישראל צריכה לתת ביטחון", הוא קובע ומספר כי אנשי בית העלמין פנו בכתב ללשכת השר לביטחון פנים וישיבות עם הנהלת המשרד וסגן השר התקיימו אך למרות הכול "בכל בוקר אנחנו מגיעים במפח נפש כי פורצים למחסנים, גונבים את הציוד של הקברנים ועוד. לא נוכל לפגוע באנשים שלנו", הוא אומר ומספר על אירוע בו הפורעים הגיעו באופן ישיר לסגנו והבהירו לו כי לאחר שהוא פיטר את חבריהם הם מזמינים אותו לבוררות אצל בורר העולם התחתון שנמצא בקריות והוא שיבצע את הבירור ויחליט כיצד יש לנהוג. המאיימים אף הבהירו לסגן כי מקום מגוריו ידוע להם ועליו לקחת את הדברים בחשבון.

באירוע זה הוגשה תלונה למשטרה וזו הודיעה כי היא פועלת בעניין, אך רק כאשר הופעל לחץ מצידה על השטח נרשמה רגיעה שכאמור התפוגגה לאחר מכן.

הצעד החריף בו נוקט פרג'ון זכה כאמור לגיבוי ותמיכה מצידם של מקביליו ברחבי הארץ. "מנהלי חברות קדישא עומדים ללא הגנה במלחמה על שמירת נכסים וקרקעות של חברה קדישא מפני השתלטות עבריינית ובכך מבטיחים קבורה צודקת ושוויונית", אומר זאב רוזנברג, מנכ"ל פורום חברות קדישא. "לא פעם זה מסתיים באלימות פיזית כנגד עובדים ובמקרה של בני הסה זה אף הסתיים במוות אך המשטרה מסרבת ללמוד את הלקח".

"מנכ"לי חברות קדישא מתמודדים באופן יום יומי של פלישות לקרקעות של החברות השונות ועם פינוי גורמים עברייניים שפלשו אליהם" מספר יו"ר פורום חברות קדישא ומנכ"ל חברה קדישא תל אביב, אברהם מנלה. "בלשון המעטה זה מפחיד ולכן אנחנו מצפים שמשטרת ישראל תעשה הכול על מנת להבטיח את ביטחוננו. אבל מסתבר שבלי הצעד הקיצוני של השבתת מערכת הקבורה בעיר המשטרה לא מוכנה לנקוף אצבע. אנחנו אלו האמונים על ביצוע שירות הקבורה לאזרחי ישראל וחייבים לדאוג ששטחי הקבורה לא ישמשו מקום להשתלטות, אבל המשטרה היא זאת שצריכה לטפל באיומים ביד קשה".

"אם לא יפתרו את הבעיה כאן הבעיה תגיע גם אליהם", אמר פרג'ון וסיפר כי עשר משפחות שיקיריהן נפטרו המתינו לקבורה. "הצעד הזה לא פשוט אבל צריך לזעזע. אם יירצח כאן מישהו ישאלו למה ישבתי בשקט, למה לא השבתתי את המקום, למה לא שמענו על זה. אני לא מאחל לאף אחד את מה שעברתי בחודש וחצי האחרונים. אנחנו באים לעבודה בפחד, בודקים את הרכב שלוש פעמים אם לא הטמינו לבנת חבלה או רימון. הדברים קשים והתיעוד בידי המשטרה וזה נמשך...".

פרג'ון מספר כי הבוקר ראה כיצד אותם פורעים מחייכים לעברו ולעבר באי בית העלמין במעין אמירה לפיה מה שביקשו להשיג הושג: בית העלמין היהודי סגור.