הכנסת ה-19 מתפזרת
הכנסת ה-19 מתפזרתצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

במליאת הכנסת צפויה לעבור היום בהצבעה שניה ושלישית הצעת החוק להרחבת הממשלה. זאת על מנת לאפשר לראש הממשלה נתניהו למנות עשרים שרים בממשלתו החדשה.

הצפי הוא כי ההצעה תעבור ברוב של 61 חברי הקואליציה העתידית. זאת למרות האיומים של גורמים, בעיקר בליכוד, להיעדר מההצבעה כל עוד אינם יודעים לאיזה תפקיד הם מיועדים.

מיד לאחר שתועבר הצעת החוק יחל מצעד בכירי הליכוד אל לשכתו של ראש הממשלה נתניהו שיודיע לכל אחד מהם מה התפקיד אותו יקבל בממשלה הבאה.

בליכוד מתעורר חשש מעימות פומבי מול השר סילבן שלום ומול חבר הכנסת איוב קרא. כזכור השר שלום הודיע לפני ימים אחדים כי לא יסכים לכהן בתפקיד שאינו שר החוץ. זאת בה בשעה שנתניהו עצמו מעדיף ככל הנראה לשמור את תיק החוץ בידיו, על מנת לפתוח בכך צוהר להרחבת הממשלה עם כניסתה של מפלגת העבודה לקואליציה תמורת מספר תיקים בהם גם תיק החוץ.

בסוגית תפקידו של חבר הכנסת איוב קרא נראה כי הושגה רגיעה לאחר מפגש בין נתניהו לקרא, מפגש שהוגדר כחיובי. לא ברור מה הוצע ומה ניתן לקרא, אך ביממות האחרונות הנמיך קרא את נימת התבטאויותיו בניגוד להצהרותיו בימים לפני כשבוע וחצי ולפיהן אם לא ימונה לשר תהיינה הפתעות, אמר ורמז להיעדרותו בהצבעה על אישור הממשלה.

באשר להצבעה עצמה על אישור הממשלה זו צפויה להתקיים מחר, יום חמישי, או לכל היותר בראשית השבוע הבא, במידה והמהלכים מול בכירי הליכוד יתמשכו מעבר לתכניותיו הראשוניות של נתניהו.