בחינת בגרות
בחינת בגרותצילום: יוסי זמיר, פלאש 90

משרד החינוך הודיע אחר הצהריים (רביעי) כי הוא משנה את ההיערכות לבחינות הבגרות, זאת בעקבות גל הדלפות הבחינות בתקופה האחרונה.

במשרד ציינו כי מנהלי בתי הספר יקבלו כבר הערב הנחיות מפורטות על אופן יישום הנהלים החדשים והשינויים ייכנסו לתוקפם כבר ממועד הבחינה הקרוב (בגרות בשפות), שייערך ביום שני הקרוב.

על פי הנוהל החדש, התלמידים ייכנסו לחדרי הבחינה 45 דקות לפני תחילת הבחינה תוך הקפדה על סדר במקומות הישיבה ותוך הקפדה על מניעת חומרי עזר שאינן מותרים בשימוש.

עוד הוחלט כי שאלוני הבחינה יישלחו לבית הספר, באמצעות רשת האינטרנט, 45 דקות לפני תחילת הבחינה. נציג מוסמך של בית הספר יצלם את השאלון, יצרף את הנספחים הנדרשים ויעבירם לתלמידים הנבחנים.

בהתאם לזאת, הבהירו במשרד, במועדי הבחינות הבאים לא יהיה צורך בהבאת השאלונים מסניפי הדואר, אלא אם כן המשרד ינחה אחרת, "בתי הספר יצטיידו מראש באמצעים הדרושים לצילום שאלונים".

במשרד החינוך הדגישו כי יש לוודא שמערכות אלו עובדות היטב וכי ישנה כמות מספקת ואף עודפת לצורך שכפול שאלונים.

מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, אמרה כי "במהלך השבועות האחרונים אנו עדים להתנהגות פושעת של קומץ עברייני פורע חוק. קומץ, אשר אינו בוחל בשום דרך ובלבד שתושג מטרה פסולה אחת, הדלפתן של שאלוני הבגרות ופגיעה במערכת החינוך הישראלית כולה.

משרד החינוך לא יכול להשלים עם מציאות זו ועל כן אנו עורכים שינוי במתכונת ביצוע בחינות הבגרות של קיץ תשע"ה. מדובר בשינוי המצריך היערכות מיוחדת ואת התגייסותם של בתי הספר, הצוותים החינוכיים, הרשויות המקומיות וגופים נוספים. אנו נחושים לעשות הכל כדי לאפשר את המשך קיומן של בחינות הבגרות במועדן ולשמור על טוהר הבחינות".