לומדות גמרא במדרשת לינדנבאום
לומדות גמרא במדרשת לינדנבאוםיוני קמפינסקי

15 תלמידים מ-9 ישיבות תיכוניות התמודדו על התואר "חתן הגמרא של החמ"ד לשנת תשע"ה". 

תשע הישיבות הן: ישיבת בני צבי בבית אל, ישיבת בני עקיבא קרית הרצוג בבני ברק, ישיבת דרכי נעם בפתח תקווה, ישיבת אורות מרדכי בצפת, ישיבת חורב בירושלים, ישיבת בני עקיבא נר תמיד בחשמונאים, ישיבת בני עקיבא אדר"ת בבת ים, ישיבת ירושלים לצעירים, ישיבת אלון מורה.

בחידון שנערך בפתח תקווה נכחו כשלש מאות איש, ובהם ראשי ישיבות, הרמי"ם של הנבחנים, חבריהם ובני משפחה.

המבחן היה על שלושים דפים ממסכת סנהדרין שנלמדה במשך השנה בסוגיות אקטואליות כמו הלכות שמיטה, מלך ישראל ועוד. המבחן כלל ידע מעמיק בגמרא ברש"י, בתוספות וכן על מספר הלכות מהרמב"ם.

במקום הראשון זכה אלקנה ראב"ד מכיתה ט' בישיבת בני צבי בית אל, במקום השני זכה הראל פולצ'ק, מכיתה י"א בישיבת דרכי נעם בפתח תקווה, ובמקום השלישי זכה גבריאל שטרול, מכיתה ט' בישיבת בני עקיבא קרית הרצוג בבני ברק.

כל התלמידים קבלו תעודות הערכה. הזוכים במקומות הראשונים קבלו תווי קניה לספרי קדש, והמתמודדים האחרים קבלו את ספרו של הרב אהרון ליכטנשטיין זצ"ל, "באור פניך יהלכון".

במהלך החידון בירך ראש מינהל החמ"ד הרב אברהם ליפשיץ את המתמודדים. השופטים היו: הרב יהודה זולדן, המפקח המרכזי להוראת תלמוד ותושבע"פ בחמ"ד, הרב דוד עצמון, המפקח הארצי להוראת תלמוד ותושבע"פ, והרב מאיר וינינגר, ממייסדי החידון. השאלות חוברו ע"י רמי"ם בישיבות וכן ע"י הפיקוח על הוראת תושבע"פ. את החידון הנחה מנחם נאמן, והוא אורגן ונוהל ע"י יואב שלוסברג, מנהל חברת החידון והחוויה.

חבריו של הזוכה אלקנה ראב"ד סיפרו, "הוא למד את הגמרא בהתמדה גדולה ובימים שלפני החידון עשינו משמרות ובחנו אותו בעל פה על החומר". "הוא הגיע לחידון כאשר הוא יודע את דפי הגמרא בעל פה", סיפרו.